dinsdag 2 april 2013

Zuinig aan

bron voor de afbeelding
Op een ander blog (Small notebook) had ik iets gelezen dat me ontzettend aansprak. De schrijfster van dit blog houdt één keer per jaar met haar gezin een ‘no spend month’, een maand waarin ze zo min mogelijk proberen uit te geven. En dat leek me eigenlijk ontzettend leuk om ook uit te proberen.
April is een maand waarin er geen verjaardagen zijn en waar niet bijzonders is, dus dit is een uitstekende maand om dit eens te doen.

Het gaat als volgt: vaste lasten worden niet meegerekend en daar vallen voor mij ook de reiskosten naar school onder. Dat moet tenslotte elke dag, dus daar is geen ontkomen aan.
Ik pin 200 euro (50 euro per week) en daar moet ik het deze maand mee doen. Boodschappen, benzine en yogalessen, alles. Dat wordt dus zo goedkoop mogelijk boodschappen doen en heel goed uitkijken wat ik koop, letten op aanbiedingen en op wat er nog in het keukenkastje staat.
Onverwachte noodgevallen (zieke poezen oid) zijn natuurlijk niet meegerekend.
Ik vind het wel een enorme sport om dit tot een goed einde te brengen, dus ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...