2015 vs 2016

Vorig jaar is er heel wat gebeurd, hier even een paar dingen op een rijtje, met een vooruitblik naar komende jaar.

Reizen
2015
Vorig jaar heb ik 5x een mooie stedentrip mogen maken. Parijs heb ik twee keer bezocht, Rome en Florence nogmaals bekeken en natuurlijk ben ik voor de eerste keer in Berlijn geweest. Twee keer hiervan was natuurlijk een schoolreis en dus werk, maar ik ben ook nog nooit drie keer op vakantie geweest. Een heerlijke luxe waar ik erg van heb genoten.
Rome 2015
2016
Ik verwacht niet mee te gaan met een schoolreis, maar je weet het maar nooit. Leraar, elke dag anders tenslotte.
Op vakantie wil ik nog wel en ik hoop in ieder geval op een paar dagen Parijs. Al het andere is een mooie bonus.

Meer kunst
2015
Ik had mezelf voorgenomen om meer tentoonstellingen te bekijken en wilde er minstens één per maand zien. Dit is, sinds ik het besluit het genomen, keurig gelukt.
Ik heb prachtige tentoonstellingen gezien, de Turner tentoonstelling in Zwolle was heel bijzonder, maar ook De hand van Whistler in Laren vond ik mooi en laat ik vooral de Spaanse kunst in de Hermitage niet vergeten. Hier ben ik net naar toe geweest en komende week komt mijn bespreking van deze tentoonstelling.
Verder heb ik natuurlijk Constantijn gezien en laten we de Glasgow boys niet vergeten.
De Glasgow boys in Assen
2016
Ik wil opnieuw proberen in ieder geval één tentoonstelling per maand te bekijken. Ik bof dat ik redelijk centraal in het land woon en dus vrij gemakkelijk in verschillende steden kan komen.

Blog
2015
In november ben ik teruggegaan naar 3 artikelen per week. Het citaat op zondag en één van de twee boekbesprekingen heb ik geschrapt. Dit nieuwe schema bevalt me goed. Ik voel minder druk en kan het beter overzien.

Wat waren de favoriete artikelen in 2015?
De boekbespreking die het meest is gelezen is: In het licht van wat wij weten van Zia Haider Rahman (hier)
Het persoonlijke artikel dat het vaakst is bekeken is: In Memoriam Corrado (hier)
Het kunstartikel dat de meeste bezoekers trok is: Inspirerende kunst: Turner (hier)
De foto die het vaakst is bekeken is deze: Sinaasappelen in zwart en wit.


2016
Ik houd het nieuwe schema aan van drie artikelen per week, zolang dit voldoet. Het schema is niet heilig in die zin dat als ik een artikel wil toevoegen of een mooi citaat wil delen dat gewoon kan. Ook als ik een week iets minder wil dan is dat natuurlijk ook mogelijk.
Wat kun je verder regelmatig verwachten?
  • boekbesprekingen
  • foto's
  • Inspirerende kunst
  • tentoonstellingen
Andere onderwerpen blijven natuurlijk ook gewoon aan bod komen, maar deze onderdelen zullen echt regelmatig hun opwachting maken.

Ik heb zin in 2016!

Reacties

  1. Veel plezier met lezen en bloggen in 2016. Ik zal je veelzijdige bijdragen weer graag lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En ik ook: ik wens je alvast een heel mooi en inspirerend 2016!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jacqueline, ook voor jou een heel goed 2016 met heel veel mooie boeken!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts