Afscheid

Het afgelopen jaar heb ik al veel nagedacht over mijn blog. Wilde ik nog verder en zo ja, hoe? In mei heb ik al een aanpassing gemaakt door terug te gaan naar een artikel per week. Dit zorgde ervoor dat de druk die ik voelde om te publiceren minder werd. Maar dat gevoel van 'moeten' verdween niet helemaal. 

Ik ben op dit moment bezig met andere dingen en heb andere creatieve uitlaatkleppen gevonden die ik heel erg leuk vind, maar waardoor er minder tijd is om een artikel te schrijven. Bovendien zie ik dat ik dat er een verschuiving plaatsvindt in wat ik doe, dingen waar ik altijd veel over schreef, doe ik nu minder. 

Ik heb nog wel een paar ideeën voor artikelen, maar ik merk ook dat ik niet heel veel zin meer heb om te schrijven. Bloggen is iets dat ik puur voor mijn plezier doe en op het moment dat de zin weg is, is het tijd om te stoppen. Ik heb het twaalf jaar met veel plezier bijgehouden, maar de eindstreep is nu bereikt. 


Een van de leuke dingen van het bloggen was het contact met de lezers. Ik wil dan ook iedereen bedanken die regelmatig mijn blog bezocht en reacties achterliet of me per mail liet weten dat mijn blog in het algemeen of een bepaald artikel aansprak. Ik heb dit altijd heel erg gewaardeerd, dus dank jullie wel!



Met deze mooie klaprozen neem ik afscheid. Ik wens iedereen alle goeds voor de toekomst, vol goede boeken, mooie bloemen, prachtige tentoonstellingen en geweldige foto's, en al het andere dat het leven de moeite waard maakt :-) 

Mijn blog blijft wel gewoon bestaan, dus er is altijd de mogelijkheid om oude artikelen te lezen, mocht iemand dat willen. 



Reacties

  1. Wat een leegloop op het net! Maar je hebt gelijk natuurlijk, het moet wel leuk blijven. Bedankt voor al je mooie artikelen in ieder geval, ik ga ze wel missen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Koen, lief van je! Ik blijf jouw blog in de gaten houden, dus je hoort vast nog van me!

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Hoi Bettina, jammer voor ons als lezers, maar heel begrijpelijk. Zelf twijfel ik al jaren of ik wil doorgaan met bloggen. Tot nu toe ben ik steeds doorgegaan, maar hoe lang dat nog zal duren is de vraag. Ik kamp wel een beetje met gebrek aan alternatieven, wat moet ik doen als ik stop met bloggen? Gezien mijn vele beperkingen zijn er niet zo heel veel alternatieven van dingen die ik echt leuk vind en ook nog een beetje zinvol. Nou ja, ik zie wel. IK wens jou in ieder geval heel veel plezier met de dingen die je gaat doen. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Erik. Het is niet altijd gemakkelijk te beslissen om te stoppen, en ik heb er heel erg lang over getwijfeld, maar op dit moment is het goed. Veel plezier nog met jouw blog!

      Groetjes,

      Verwijderen
  3. Lieve Bettina,
    Dat je na 12 jaar bloggen je op andere creatieve zaken gaat richten is heel begrijpelijk. Ik heb enorm genoten van je inspirerende boekbesprekingen, de tentoonstellingen die je hebt bezocht, de foto's en de persoonlijke stukjes. Hartelijk dank hiervoor. Heel veel plezier met de creatieve uitingen waar je nu je aandacht aan geeft en ook (weer) veel energie in steekt.
    Lieve groet, Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve opmerking, ik heb inderdaad leuke andere dingen waar ik mee bezig ben :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  4. Ha Bettina, ontzettend jammer dat je er mee stopt! Heb je stukjes altijd met veel interesse en plezier gelezen, waarvoor dank. Misschien blijft de deur nog op een (heel klein) kiertje? Wie weet. In ieder geval veel geluk en plezier toegewenst met de nieuwe hobbies. Groetjes,

    Wim (en dus niet ‘anoniem’, rare Google streken)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Wim, ik waardeer je reactie enorm! De deur is altijd op een kier, dit blog blijft ook gewoon bestaan. Mocht ik erachter komen dat ik het mis, kan ik altijd weer beginnen. Maar op dit moment is het goed zo.

      Groetjes,

      Verwijderen
  5. Hé Bettina,
    Heb je pas ontdekt en nu dit besluit!
    Natuurlijk snap ik het helemaal maar wel superjammer (voor mij dan).
    Genietze van al het moois wat je nu gaat doen in de tijd je anders had geblogd en dat je nog heel lang mag genieten van je balkonplantjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Niek, erg leuk om te horen dat je mijn stukjes interessant vond, ik waardeerde je reacties (vooral op mijn foto's en op balkonartikelen).
      Groetjes,

      Verwijderen
  6. Gezien mijn eigen recente besluit om te stoppen met bloggen heb ik hier alle begrip voor, maar erg jammer vind ik het wel. Ik zal je blog echt missen. Veel plezier met je andere creatieve activiteiten en we houden nog wel op andere manieren contact.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Anna, lief van je. Soms is het tijd voor iets anders, zoals je zelf ook hebt gemerkt en voor nu is dat voor mij dus niet bloggen. Wie weet wat er nog in de toekomst ligt!

      Groetjes,

      Verwijderen
  7. Dat vind ik heel erg jammer, want je schrijft altijd zulke goede stukken. Maar het moet natuurlijk wel leuk blijven. Veel geluk en ik hoop stiekem dat je toch nog eens wat publiceert ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik waardeerde jouw reacties enorm! En wie weet wat ik in de toekomst doe, het kan best zijn dat het op een gegeven moment toch weer gaat kriebelen en dan kom ik gewoon weer terug:-) Maar voor nu even niet.

      Groetjes,

      Verwijderen
  8. Wat jammer Bettina! Maar als je er geen plezier meer aan beleeft is het een goede stap. Ik hoop dat je wel op Goodreads blijft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Hella! Ik blijf voorlopig nog op Goodreads :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts