Inspirerende kunst: Canal Grande in Venetie

Venetië is een dankbaar onderwerp voor kunstenaars, deze betoverende stad levert iets moois op, waar je ook kijkt.
De Amerikaanse kunstenaar Walter Griffin, die in Parijs studeerde en daarna bijna altijd in Europa verbleef, maakte in 1913 een reis die hem naar Venetië voerde en waar hij dit doek maakte van het Canal Grande.

Ik vind het zo mooi omdat het bij mij meteen de reis naar Venetië in herinnering bracht die ik in 2011 maakte. De zonlicht op het water, de weerspiegeling van de palazzo's in het water en de warmte die in de nauwe calles hangt, kwamen meteen bij me terug.
Canal Grande in Venetië, Walter Griffin 1913.
Gezien in het Singer museum in Laren. 
Kijk vooral ook naar de details van de penseelstreken, ik wilde het schilderij bijna aanraken om het reliëf te voelen, zo mooi waren ze te zien en zo dik lagen ze op het doek.
Ik vond het extra leuk om dit schilderij te tonen, omdat ik deze week opnieuw in Venetië was en ik, als alles goed gaat, vandaag weer terug kom.
De komende weken zal er ongetwijfeld wel wat terug komen van mijn reisje!

Reacties

Populaire posts