Balkonnotities: De hosta

Ik houd van hosta's. De bladeren van hosta's vind ik ongelofelijk mooi en in een tuin kun je heel goed verschillende hosta's combineren. Nadeel van de hosta is dat ze altijd een soort slakkenmagneet lijken te zijn, maar ik hoop dat ik daar op 2 hoog minder last van heb. Ik heb tot nu toe nog nooit een slak hier gezien. 

Ik heb ook geen verzameling hosta's, ik heb er slechts één, maar die is wel heel erg mooi. Kijk eens naar dat geribbelde blad en de lichte rand om het blad heen. Alleen al het blad maakt dat dit een bijzondere plant is om naar te kijken en om van te genieten. 

Maar de hosta had nog een verassing voor mij in petto: ik wist niet dat hosta's ook konden bloeien, maar toen ik deze in de pot kocht, zat er een knop in. Ik dacht dat dit een nieuw blad was, maar het blijkt een bloem te zijn. Een paarse bloem, die weer prachtig afsteekt tegen het groen van de bladeren. 

Eind april 2021

Eind mei 2021

Kijk trouwens ook even naar de hosta in de regen. Hoe mooi is dit? 




Reacties

Populaire posts