Dit en dat, juni 2018

Drukke weken zo voor het einde van het schooljaar, en er is weer van alles gaande.

Balkon
Ik had een aantal weken terug een dipje en kwam er niet heel gemakkelijk uit. Ik heb zelfs nog overwogen of een 'lentedepressie' ook zou kunnen bestaan.

Om uit die dip te komen heb ik verschillende dingen gedaan en één ervan was wat nieuwe planten voor het balkon kopen. Ik had op Pinterest een afbeelding gezien van een balkon in Parijs met rode geraniums, en ik heb in een opwelling 12 rode geraniums gekocht.

Ik weet niet hoe 'Parijserig' mijn balkon er daardoor uitziet, maar het lijkt in ieder geval heel vrolijk en leuk. Ik werd er gelukkig ook weer wat vrolijker van. Ik vind het eigenlijk geen enkel probleem om achter de geraniums te zitten.

School en nieuwe vooruitzichten
Erg leuk vind ik dat ik afgelopen week definitief heb gehoord dat ik volgend schooljaar één dag op een andere locatie mag werken. Hier heb ik zelf om gevraagd omdat ik al bijna 20 jaar lesgeef en voor mijn gevoel een beetje vastgeroest zit. Op de andere locatie wordt het onderwijs volkomen anders aangepakt. Ik zal dus een heleboel dingen moeten loslaten, moeten leren om niet meteen te denken 'dat kan natuurlijk niet', en volkomen fris naar mijn eigen onderwijs te kijken.
Ik hoop dat dit jaar me de inspiratie geeft om nieuwe wegen in te slaan binnen mijn lessen, om weer inspiratie op te doen en er weer heel veel plezier in te krijgen.

Mocht het uiteindelijk toch niet bij me passen en wil ik daar niet doorgaan, dan heb ik het in ieder geval geprobeerd en heb ik de moeite genomen om wat nieuws te leren en te doen. En zo'n ervaring is altijd waardevol, wat de uiteindelijke uitkomst ook zal zijn.

Parijs
Ik hoop aan het einde van dit jaar weer naar Parijs te kunnen en als ik ga, neem ik deze geweldige nieuwe reisgids mee. Ik geniet enorm van het blog van fotograaf Ferry van der Vliet (hiernaast in de blogrol te vinden) en de interessante stukken die hij schrijft over niet zo heel bekende stukken van Parijs, met natuurlijk de mooiste foto's erbij.

Ik ken Parijs ondertussen wel een beetje en ik hoef de Eiffeltoren echt niet meer te zien, ik wil de bijzondere straatjes, de onbekende pleintjes, de karakteristieke delen van Parijs waar niet al honderden toeristen rondhobbelen.

Ongewoon Parijs is daarvoor de perfecte gids. Dit boek laat alle bekende dingen links liggen en vertelt je over het onbekende en vooral het ongewone Parijs. Een absolute aanrader voor iedereen die van Parijs houdt of er weer naar toe wil. Dit boek gaat in ieder geval mee de volgende keer dat ik in de Thalys richting Gare du Nord zit!

Reacties

  1. Ik ben heel blij voor je! En ik vind het ook best dapper dat je zo je eigen routines in vraag wil stellen. Ik wens je alvast een mooie zomer toe en lees natuurlijk graag verder hoe het gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik vind het ook heel spannend, en ik vraag me ook wel eens af waar ik in godsnaam aan begonnen ben en waarom ik dit gevraagd heb. De schrik slaat me soms echt om het hart. Maar aan de andere kant hoop ik echt op een beetje inspiratie en een frisse blik en het scheelt dat ik geen echt drastische stappen neem, ik blijf gewoon bij dezelfde school en als het niet bevalt, dan kan ik na een jaar gewoon weer helemaal terug. Dat is een fijn vangnet.
      En ik houd jullie op de hoogte :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Ik ken zijn blog via jou en geniet er ook van. Dit boek gaat zeker mee op de volgende Parijs-trip!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, ik geniet al nu ik er gewoon in lees, laat staan als ik in de herfst dingen zelf ga opzoeken. Zal nog lastig kiezen worden, trouwens :-) Maar ja, dan heb ik een excuus om nog een paar keer te gaan!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts