Vijf op vrijdag: Het NDSM eiland (het industriële karakter)

Ik was in 2018 al een keer op het NDSM eiland in Amsterdam, voor een bijeenkomst van school. Toen sprak de plek me enorm aan, maar had ik niet echt de tijd om rond te lopen en goede foto's te maken. Het bleef nog wel altijd op mijn lijstje staan van plekken waar ik weer naar toe wilde. Pas deze afgelopen zomervakantie ben ik er weer naar toe gegaan om in alle rust te kijken en hopelijk betere foto's te maken dan die eerste keer.  

Het eiland was ooit de Nederlandse Droogdok en Scheepsbouwmaatschappij, de grootste scheepswerf van de wereld. Maar nadat het failliet was gegaan, bleef er een terrein achter vol loodsen en overblijfselen van het industriële verleden. Hier kon van alles mee gedaan worden en dat is ook gebeurd. Het NDSM eiland is een plek waar festivals georganiseerd worden, waar veel horeca is en overal is er street-art te zien. Het STRAAT museum voor Street art en Graffiti zit hier ook niet voor niets!

Kortom, een bijzondere plek waar ik met veel plezier heb rondgelopen, ik heb de foto's verdeeld, vandaag vijf die het industriële karakter van het eiland laten zien, en over twee weken vijf foto's die de streetart centraal stellen. 







Reacties

  1. Schitterend. Dat het nog lang zo mag blijven en niet vertrut gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mooi, he? Ik vind het heel bijzonder dit soort plekken. Dat het idd zo moge blijven en als het verandert dat het geen opgelegde verandering is.

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts