Het balkon, lente 2014

De afgelopen weken was het weer prachtig. Oke, de laatste dagen was het iets minder en wat kouder, maar toch is de lente onmiskenbaar gearriveerd. Dat zorgt er altijd voor dat het bij mij gaat kriebelen en dat ik mijn balkonnetje wil doen. Ik zet er nog niet echt plantjes op, dat gebeurt pas in mei, maar ik kan al wel viooltjes neerzetten. Viooltjes zijn mijn lievelingsbloemen en met een beetje goede wil blijven ze tot in de zomer goed.
Een mandje op het tafeltje, met daarnaast nog een witte heide die ik in janauri heb gekocht.

 Is er iets mooiers dan viooltjes?
Dit ziet er alweer heel aardig uit. Links bovenin zie je het leeuwebekje dat de hele winter bijna heeft gebloeid. Ik heb de dode bloemen er nu uitgeknipt en hoop dat ik binnenkort weer mooie bloemen krijg.

 De kruiden die ik deze winter over heb gehouden. Ze zijn een beetje rommelig. Ik denk dat ze gesnoeid moeten worden (geknipt), maar misschien had ik dat ook allang al moeten doen vóór de winter. Enfin, ik zal dat een dezer dagen op orde maken en hopelijk komen ze dan weer goed bij.

In het tuincentrum kon ik me niet inhouden. Ik heb een Tayberry gekocht, een kruising tussen een framboos, een braam en een loganbes. Ik heb deze in een grote pot gepland en hoop dat deze het goed doet op mijn balkonnetje. Het lijkt me heerlijk hier deze zomer vruchtjes van te kunnen eten.

Reacties

Populaire posts