Klassieker op zondag (12/18)

Afgelopen vrijdag had ik een heel vreemde middag op mijn werk, toen bepaalde zaken opeens heel anders bleken te zijn dan voor de vakantie het geval was, met een hoop stress en onduidelijkheid tot gevolg.
Gelukkig had ik een kortingsbon en ik heb mezelf dan ook getrakteerd op Anna Karenina, in de nieuwe vertaling van Hans Boland.

En omdat ik er gewoon zin in had, heb ik besloten deze maand en volgende maand mee te doen met #wijlezenanna, georganiseerd door Barbara van Lalagè leest. Zij leest samen met een aantal andere bloggers en nu dus ook ikzelf, samen Anna Karenina. Meer informatie hierover is HIER te vinden.

Ik ben gisteren begonnen en heb zonder moeite de eerste 150 bladzijdes gelezen. Ik denk dat ik vandaag nog een stuk verder kom. De nieuwe vertaling is geweldig. Ik heb de oudere vertaling van Wils Huisman en die is goed, maar de moderne vertaling van Hans Boland leest ontzettend prettig en ik denk dat zoiets bijdraagt aan het plezier dat je aan een boek kan beleven.

Heerlijk om helemaal onder te duiken in een klassieker!

Reacties

  1. Hoi Bettina, 150 bladzijden lezen in de eerste dag, dat is een flink tempo! Ik vind 15 bladzijden per dag ook wel een beetje weinig, als ik iets meer dan een half uur aan het lezen ben geweest, dan heb ik al zo'n 30 bladzijden gelezen. Daardoor heb ik wel lekker de tijd voor mijn bespreking. Ik ben benieuwd naar je besprekingen. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan dit weekend flink wat lezen en ik moest natuurlijk een beetje inhalen omdat ik later begonnen ben! Tot nu toe vind ik het prachtig, dus ik ben blij dat ik ermee bezig ben.

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Leuk dat je meedoet :) Voor mij is het tempo precies goed, merk ik al. Ik lees niet zo snel, doordat ik vaak ondertussen ook zit te mijmeren of even op twitter kijk of met mijn man klets. En ik lees altijd een paar boeken tegelijk. Maar je kunt natuurlijk ook het boek doorlezen en de artikelen vast klaarzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Erg leuk om mee te doen. Ik lees sneller, maar er zullen ook drukke dagen zijn dat ik er niet aan toe kom. Ik denk dat ik vooral op de zondagen verslag doe van mijn bevindingen, en niet helemaal jouw data zal aanhouden, maar de zondag zal nemen die daar in de buurt zit. :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts