Kerstvakantie-boekenstapel

Het is Kerstvakantie en twee vrije weken strekken zich voor me uit. Ik heb eigenlijk geen plannen, behalve me vermaken met de onderstaande stapels boeken.

Die stapels hebben een beetje van alles. De eerste zes Agatha Christies die ik in januari wil lezen zie je hier. Ik heb uitgerekend dat ik 5.5 Christies per maand moet lezen als ik ze in 2023 allemaal gelezen wil hebben. Als ik eerlijk ben, is dat te doen! Ik lees ze op chronologische volgorde en begin dus met The mysterious affair at Styles

Op de tweede stapel zie je Simone de Beauvoir, ik wil heel graag iets van deze Franse schrijfster lezen. Ook op de stapel is een nieuwe hervertelling van een Griekse mythe door Nathalie Hayes. Dit keer geen Trojaanse oorlog, maar Stone blind, over Medusa. Ik ben heel benieuwd, want haar boek A thousand ships vond ik bijzonder goed.



Verder een boek in het kader van mijn Brontë project, namelijk Het lied van ooievaar en dromedaris door Anjet Daanje, dat een link schijnt te hebben met Emily Brontë. Dit boek is me warm aanbevolen, dus ik heb er zin in. 

Ik heb ook de nieuwste John Irving, De laatste skilift, waar ik bijna niet op kan wachten. Er is een kans dat dit de laatste Irving zal zijn, en ik denk dat er allerlei typische Irving elementen in terug zullen komen. Ik ga ervan genieten (ga ik tenminste vanuit). 

Tot slot heb ik nog een roman van een Senegalese/Franse schrijver waar ik al in ben begonnen nl. De diepst verborgen herinneringen van de mens door Mohamed Mbougar Sarr, en een nieuwe Italiaanse roman van Alba de Cespedes: Verboden schrift

Dit hoeft de komende twee weken niet allemaal uit, maar het is heerlijk om zoveel keuze te hebben. Ik heb nu de tijd om te lezen en ik kijk gewoon welk boek me roept!  Fijne vakantie!

Reacties

  1. De link tussen Anjet Daanje en Emily Brontë is nog duidelijker in het bijbehorende boek 'Dijende gronden' met gedichten van beiden. Ik zie alleen dat het via libris.nl momenteel niet te krijgen is.
    Ik ben erg benieuwd hoe jij het boek van Mohamed Mbougar Sarr zult vinden, want het lijkt mij moeilijk, maar het krijgt zulke lovende besprekingen.

    Fijne kerstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor de tip, ik zal blijven uitkijken naar dat boek met de gedichten. Ik ben bezig met het boek van Sarr en tot nu toe vind ik het erg mooi en niet moeilijk, maar ik ben nog maar op bladzijde 133, dus het kan nog veranderen. Ik zal het zeker bespreken!
      Fijne vakantie en Zalig kerstfeest,

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Ja, de Christie's op volgorde lezen is echt heel leuk! Ben heel benieuwd wat je van Daanje en Irving gaat vinden. Fijne vakantie in elk geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Hella, en ik denk dat ik deze boeken hier zeker zal bespreken. Ik heb er zin in.

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Ik heb beide boeken van Natalie Haynes op mij ereader staan en het boek van Anjet Daanje staat op mijn verlanglijstje - uiteraard vanwege de link met Emily Brontë. Heel veel leesplezier gewenst en geniet van je welverdiende vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat raar, ik ben als Anoniem gepubliceerd.
      Anna dus

      Verwijderen
    2. Google doet soms erg raar op dit gebied! Ik heb al goede dingen gehoord over dat boek van Daanje, ik kijk er echt naar uit. Ik ben trouwens ook benieuwd naar jouw mening over deze boeken!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts