Toch een voorzichtige terugkeer?

In de afgelopen maanden heb ik niet geblogd, in juli had ik tenslotte afscheid genomen. De druk om te publiceren had me veel plezier in het bloggen ontnomen en ik was er een beetje klaar mee. 

Ik las heerlijk veel boeken en schreef er hooguit een paar regels over op Goodreads, ik ging naar musea en schreef er helemaal niks over. Dat beviel me goed. 

Maar zo langzamerhand, nu de herfst begint te komen, begint het ook weer een beetje te kriebelen. Ik had opeens weer zin om een blogpost te schrijven, de zin die me al een tijdje ontbrak maar nu weer terug was. Het probleem was dat ik niet kon schrijven, want ik blogde tenslotte niet meer! :-) 

Ik denk dat schrijven terwijl je er geen zin in hebt geen goed idee is, maar dat niet schrijven terwijl je er wel zin in hebt, net zo suf is. 

Ik heb dat gevoel van wel weer willen schrijven even laten sudderen. Was het een momentopname, of iets dat aanhield? Ik merkte dat ik er vaker aan dacht, en ook meerdere ideeĂ«n kreeg om over te bloggen, en plannen maakte om te bloggen. Geen momentopname dus, maar iets dat echt een fundering heeft. 

Kortom, ik maak een voorzichtige terugkeer, maar ik doe daarbij geen enkele belofte. Ik ga geen vast schema aanhouden, geen vaste dag van publiceren. Ik wil voorlopig alleen publiceren als ik er zin in heb, dus dat betekent dat er best een tijd tussen twee artikelen kan zitten. 

Waar het eerste artikel over zal gaan of wanneer het komt, weet ik nog niet precies, dat moeten we afwachten. Maar hoe dan ook, tot binnenkort!

Reacties

  1. Dat lijkt me een heel gezonde instelling :) Het is tenslotte jouw blog en jij bepaalt wanneer daar iets opkomt en de rest wacht geduldig af, of dan maar niet. Bloggen is vrijheid, blijheid volgens mij. Welkom terug in ieder geval en wij zien het vanzelf hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Koen, grappig hoor hoe het kan veranderen, maar ik heb voorzichtig weer zin, dus we kijken hoe het loopt :-)

      Groetjes, Bettina

      Verwijderen
  2. De zin 'Ik denk dat schrijven terwijl je er geen zin in hebt geen goed idee is, maar dat niet schrijven terwijl je er wel zin in hebt, net zo suf is.' deed me erg lachen.
    Wat leggen we ons zelf toch allemaal op! Rare wezens zijn we.
    En leuk weer wat van je te horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is het inderdaad, we zijn heel rare wezens! :-) Denken dat je moet, of dat het niet kan zit in dit geval alleen in mijn hoofd, en nergens anders! We gaan gewoon weer beginnen en we kijken hoe het loopt.

      Groetjes,

      Verwijderen
  3. Leuk :-) ik vond de stukjes die je de afgelopen maanden op Goodreads zette ook al wel geschikt als blogartikelen, ook al waren ze iets korter. Alles mag op je eigen blog.
    Laat jij een tekst ook altijd even liggen voor je het nakijkt en online zet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Je hebt gelijk, een aantal van wat ik op Goodreads schreef, zou hier best kunnen. Zoals je zegt: alles mag op je eigen blog.
      Ik laat idd artikelen even liggen voor ik ze publiceer, vooral de langere besprekingen. Tijdens het schrijven ga ik vaak heen en weer, zodat er soms rare zinnen ontstaan, en ik heb de neiging teveel bijvoeglijke naamwoorden te gebruiken en passieve constructies enzo. Dus die probeer ik er dan uit te halen!

      Groetjes,

      Verwijderen
    2. Wel knap :) Ik ben in principe een luie blogger en zet mijn stukjes er 'aus einem guss' op, waarna ik bang ben voor typfouten en rare zinnen (hoewel ik het stuk wel een keer 'goed' doorlees om die zoveel mogelijk te voorkomen hoor, dat dan weer wel)

      Verwijderen
    3. Bij kleine stukjes en korte besprekingen ben ik niet zo secuur, (lees ik gewoon een keer goed door) maar ik probeer het wel te zijn bij de echt grote stukken :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  4. Reacties
    1. Dank je wel! Ik heb er weer zin in, zonder druk en zonder vaste schema's, maar gewoon schrijven als ik er zin in heb. Even afstand nemen was goed, ik kwam daardoor volledig uit het ritme en kon uiteindelijk weer zien hoe ik het wel kon doen en het leuk kon houden.
      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts