Vijf op vrijdag: Turijn

In de zomervakantie was ik in Turijn met vriendin M. Het waren heerlijke dagen, waar we echt van hebben genoten. Turijn is een stad met ontzettend aardige mensen, prachtige architectuur, een gemoedelijke sfeer en het is heel verzorgd en chic, zonder kak te zijn. (ik zeg het een beetje gek, maar hopelijk snappen jullie me). 

Het is absoluut geen toeristische stad, dus je hebt overal voldoende ruimte om goed rond te kijken en nergens heb je grote mensenmassa's. Het enige nadeel hiervan was dat er niet echt goedkope restaurantjes waren, wel om te lunchen (mogelijkheden te over), maar niet voor het avondeten. Hier moesten we een beetje rekening mee houden, maar we hebben elke dag heerlijk gegeten.  

In de komende tijd denk ik enkele dingen die we in Turijn hebben bezocht wat meer in detail te laten zien, maar vandaag als voorproefje vijf mooie foto's van Turijn (plus een bonusfoto). 

Piazza San Carlo, onder de bogen loop je heerlijk in de schaduw en zijn er allerlei koffiehuizen te vinden. Sommigen in prachtige Art Nouveau stijl. 

Chiesa San Lorenzo. 

Paarden en ridders in het Palazzo Reale (zo tof dit!!)

Uitzicht op de stad vanaf de tuin van de Villa della Regina 

Trappenhuis van het Palazzo Reale. 

En nog een bonusfoto: Ik heb mijn Juventus-beertje!!! Ik schreef er al eerder over HIER, maar nu heb ik hem. Hij heet Beertje Buffon. 





Reacties

Populaire posts