Yoga kookboek

Als je aan yoga doet, wil je ook graag goed voor je gezondheid en je lijf zorgen. Goed eten hoort daarbij. Of in ieder geval, daar probeer je je best voor te doen. In het Yoga magazine (voor degenen die dat niet weten, dit is een Nederlands yoga tijdschrift) staan altijd erg lekkere recepten. Vandaag zag ik in de boekhandel het Yoga kookboek liggen, hierin zijn 75 van deze recepten gebundeld.

Volgens de yogaleer is voedsel onder te verdelen in 5 aparte groepen, die allemaal ergens goed voor zijn. Zo zijn er voedselsoorten die je helpen om te aarden, of die je juist energie geven of stimulerend werken of zorgen voor een goede balans of een helder hoofd.

In dit boek staan 75 recepten, volgens mij allemaal vegetarisch, voor salades, sandwiches, soepen, toetjes, hoofdmaaltijden en lekkers. De foto's zijn om van te watertanden en gelukkig staat er ook een verklarende woordenlijst achterin, zodat je weet wat sommige, onbekende, ingredienten zijn. Soms wordt er ook aangegeven dat een ingredient door iets anders vervangen kan worden.

Heerlijke recepten, die aanlokken om meteen de keuken in te duiken. De maaltijdsalade van geroosterde aardappelen met feta, doperwten en asperges klinkt in ieder geval heerlijk, maar ook de verse kruidenkaas met geroosterde zoete aardappelen lijkt me erg lekker. Kortom, ik denk dat ik hier heel wat van ga maken.

Leuk is dat elk hoofdstuk over een bepaalde voedselgroep ook nog begint met een yoga asana die erbij past.

Reacties

Populaire posts