Wat heb ik gelezen deze zomervakantie?

Puur toeval dat Silvia er ook op staat,
vlak daarop had ze er alweer genoeg van en
sprong ze van de bank.
Al dat gedoe met die boeken...
In de afgelopen zomervakantie heb ik, ondanks een vreemde leesdip in de tweede week, toch aardig wat weggelezen.
Tijdens die leesdip heb ik me vermaakt met Agatha Christie en Cissy van Marxveldt, dus ik las wel, alleen geen boeken waar ik heel veel concentratie bij nodig had.

In de overige weken heb ik toch ook nog wat goede non-fictie kunnen lezen, heb ik een aantal heerlijke klassiekers herlezen (Rebecca blijft gewoon heel mooi), een paar goede thrillers, Stephen King en nog een aantal mooie romans.

Sommige boeken zijn al besproken en dan staat de link naar de bespreking erbij, andere worden nog besproken, hoewel lang niet allemaal.

En dan hier de lijst van wat ik gelezen heb:

Herlezen klassiekers
Een zomerzotheid, Cissy van Marxveldt
Waterschapsheuvel, Richard Adams (hier)
Rebecca, Daphne duMaurier (hier)
Boeken van Aardzee, Ursula leGuin
Het meisje met de blauwe hoed, Johan Fabricius (volgt nog)


Mooie romans
Het verslag van Brodek, Philippe Claudel (hier)
Meneer Mac en ik, Esther Freud (hier)
De eilanders, Susan Fletcher (volgt nog)
Flora, Gail Godwin
De laatste dag, Beppe Fenoglio (volgt nog) 
De aardappels en de staat, Oleg Pavlov (volgt nog)


Non-fictie
Metronome, Lorànt Deutsch (hier)
Het Rome van Cicero, Anthony Everitt (volgt nog)
Caravaggio, Andrew Graham-Dixon (hier)


Thrillers en andere spanning
Een circus van schimmen, R.J. Ellory (hier)
The Axman’s jazz, Ray Celestine (hier)
Mystic River, Dennis Lehane
Satanskinderen, Stephen King
Bezeten stad, Stephen King


Leesdipboeken (voornamelijk de 2e week)
Marijke, Cissy van Marxveldt
Marijkes toekomst, Cissy van Marxveldt
Marijkes bestemming, Cissy van Marxveldt
Puck van Holten, Cissy van Marxveldt
De enige weg, Cissy van Marxveldt
Rekel, Cissy van Marxveldt
De Kingfordschool, Cissy van Marxveldt
Caroussel, Cissy van Marxveldt
Op eigen benen, Cissy van Marxveldt
Olifanten vergeten niet, Agatha Christie
De spiegel barstte, Agatha Christie
Het Listerdale-mysterie, Agatha Christie
De werken van Hercules, Agatha Christie
De laagte, Agatha Christie

Reacties

  1. Jeetje, je kunt wel zeggen dat je heel wat letters hebt verslonden :-)
    Hoeveel weken vakantie heb je gehad?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit in het onderwijs, dus ik heb zes weken zomervakantie gehad. Hard nodig gehad, dat wel!
      Deze week zijn we weer begonnen en ik merk het meteen, deze week nog geen boek uitgelezen! :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts