Balkonnotities: de lente schiet niet nog echt op, maar er is toch al wel wat te zien :-)

Het schiet nog niet heel erg op met de lente, de afgelopen weken heeft het vooral veel geregend en lokte het niet aan om op het balkon aan het werk te gaan. Ik heb dan ook nog niks schoongemaakt. 

Het valt me een beetje tegen, maar misschien ben ik teveel verwend door de lentes in de voorgaande jaren, die naar mijn idee eerder begonnen en al in maart supermooi weer gaven. Het is de afgelopen week wel een paar dagen mooier geweest (hoewel koud), maar dinsdag kon ik warempel de balkondeur open hebben en heb ik zelfs een half uur op het balkon gezeten. Ik werd daar helemaal vrolijk van. 

De andere dagen geniet ik enorm elke keer als ik naar buiten kijk en ik de bolletjes zie. Ik had verschillende bloemen gepoot in elke pot, zodat er op verschillende momenten bloemen zouden zijn in verschillende combinaties. Deze narcisjes en blauwe druifjes zijn geweldig samen!



De krokusjes zijn al uit, maar nu heb ik hier blauwe druifjes, zo mooi.

De rozemarijn bloeit al wekenlang als een malle, en ik vind het schitterend. 

Het vergeet-mij-nietje doet het ook goed en groeit en bloeit. 


De tulpen waren tot nu toe vooral blad, maar als ik goed kijk, zie ik eindelijk tulpjes verscholen zitten. Ik denk dat ik binnenkort bloeiende tulpen zal hebben!

Ondertussen heb ik ook wat ongeplande gasten gekregen, in de lage vaste bak heeft zich een plant genesteld die is aangewaaid. Ik heb geen idee wat het is, maar van mij kan hij gewoon blijven. Zelfs in de regen is deze plant decoratief en leuk.

En in een van de potten zie ik dit grappige plantje opduiken. Opnieuw, geen idee wat het is, maar ook deze laat ik voorlopig gewoon staan. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat eruit komt! 



Reacties

  1. Wat een feest op jouw balkon, allemaal pril geluk.
    En die planten die zelf zijn komen aanvliegen maken het ook nog eens extra spannend. Heel leuk om te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik word hier echt heel erg blij van. Mooi om te horen dat het ook nog leuk is om erover te lezen! Ik houd jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen en wat er nog allemaal gaat gebeuren op mijn balkon. Zo leuk dat je dit als beginnend tuinier gewoon af moet wachten, want dit is allemaal nieuw voor me!

      Groetjes, Bettina

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts