Ciao tutti, Saskia Balmaekers

Zelfs al ben je nog zo geïnteresseerd in een bepaald onderwerp, lees je er veel over en houd je in de gaten wat er allemaal over verschijnt, dan nog kun je iets missen. Zo zal het niemand zijn ontgaan dat ik nogal dol ben op Italië. 

En nu blijkt er een geweldig leuk blog te zijn van Saskia Balmaekers, waar dagelijks een nieuwe post verschijnt, altijd over Italië. 
Saskia woont in Nederland maar komt bijna elke maand in Italië, want ze is redacteur van het tijdschrift ‘De smaak van Italië’. 

Haar weblog, Ciao tutti, bestaat al een tijdje, maar ik ben nog maar net vorige week achter het bestaan gekomen. In de zomer ga ik namelijk weer naar Rome en voor de herfstvakantie heb ik ook heel leuke plannen, dus ik was vorige week behoorlijk in de Italië stemming. Ik was dan ook blij dat ik in de boekhandel een nieuw boek over Italië zag liggen: ‘Ciao tutti’ van Saskia Balmaekers. Het boek is voor een deel stukken van haar weblog, maar dan gesorteerd en uitgebreider.

Ciao tutti is verdeeld in zes hoofdstukken die gaan over Venetië, Florence, Siena, Napels, de Maremma en Rome. Pleinen, gebouwen, leuke restaurantjes en barretjes, gewoontes en gebruiken, recepten en gerechten, alles komt naar voren in beschrijvingen en anecdotes. 

Het leest heerlijk en geeft ook heel veel ideeën. In het hoofdstuk over Rome beschrijft ze een paar pleintjes die ik nog niet kende met foto’s erbij waar ik helemaal blij van word, dus die komen op het lijstje van dingen die ik deze zomer ga doen in Rome. Het boek lijkt op een reisdagboek, en heeft een heel prettige vormgeving met heel veel mooie foto’s. 

Het weblog heb ik natuurlijk ook meteen bezocht en daar word ik ook heel vrolijk van.
Ciao tutti, zowel het boek als het weblog, zorgen ervoor dat ik in de vakantiestemming blijf. Heerlijk, doe mij nog maar een espresso.

Het blog van Saskia staat in de links hiernaast.  

Reacties

Populaire posts