It it be your will, Leonard Cohen

In memoriam Leonard Cohen
1934-2016
If it be your will
That I speak no more
And my voice be still
As it was before
I will speak no more
I shall abide until
I am spoken for
If it be your will
If it be your will
That a voice be true
From this broken hill
I will sing to you
From this broken hill
All your praises they shall ring
If it be your will
To let me sing

From this broken hill
All your praises they shall ring
If it be your will
To let me sing

If it be your will
If there is a choice
Let the rivers fill
Let the hills rejoice
Let your mercy spill
On all these burning hearts in hell
If it be your will
To make us well

And draw us near
And bind us tight
All your children here
In their rags of light
In our rags of light
All dressed to kill
And end this night
If it be your will

If it be your will
Van de man met de mooiste stem op aarde, Leonard Cohen. 
Wat mij betreft is dit één van zijn mooiste nummers ooit. 

Reacties

  1. Hallo Bettina, Ik ben het met je eens dat Leonard Cohen de mooiste stem op aarde heeft. Ik zal altijd naar zijn cd's blijven luisteren.
    Groetjes.
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, we hoeven hem gelukkig niet helemaal te missen!

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Ha Bettina en Anne, wat vinden jullie van zijn laatste cd?
    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat ik heb gehoord vind ik erg mooi, maar ik wilde eigenlijk de cd pas met Kerst kopen (mooi vooruitzicht). Maar toen ik het gisterochtend las dat Leonard Cohen overleden is, heb ik die cd meteen besteld, dat kon nu niet meer wachten. Dus vanmiddag kan ik luisteren!
      En jij?

      Groetjes,

      Verwijderen
    2. Hallo Bettina en Wim,
      Ik heb al iets van de CD gehoord en ga hem zeker kopen. Ik heb gisteravond de documentaire opgenomen die is uitgezonden op de TV en die ga ik morgen (met jou Bettina) kijken.
      Gr.
      Anne

      Verwijderen
    3. Vind de cd erg goed, heel sfeervol. De beste van zijn laatste drie (studio)albums. Muziek goed, teksten goed, mooi geproduceerd door zoon Adam. Eén minpunt: veel te kort ;)

      Verwijderen
    4. Ik heb de cd ondertussen in huis en al een aantal keren beluisterd, en ja, ontzettend mooi! Een waardig afscheid zou je kunnen zeggen. (het zou toch erg zijn geweest als zijn laatste album prut was geweest)

      Groetjes,

      Verwijderen
  3. Er zijn weinig popmuzikanten van wiens muziek ik houd, maar Leonard Cohen is er daar zeker een van. Ik ken vrij weinig van zijn werk dus ik heb nog veel in te halen. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nog wel een mooi vooruitzicht, Erik, zoveel om naar uit te kijken! Zijn laatste cd kan ik je echt aanraden en er is ook een cd, The essential Leonard Cohen, met een groot deel van zijn bekendste nummers.

      Groetjes,

      Verwijderen
  4. Heb deze CD ook aangeschaft. Ik heb wel iets met 'donkere'stemmen. Zo vind ik Kamahl met zijn "Tell me said the elephant" ook altijd leuk om te horen. Maar Leonard is toch wel een klasse apart. Heb van hem een jaar of tien geleden 2 CD's op de gok in de uitverkoop bij Kruitvat gekocht,n.l. "The Future" uit 1992, waarvan ik maar 4 nummers van de 9 echt leuk vind en waarbij Rebecca De Mornay (= actrice) een van de mede-producers is, en "Ten new songs"uit 2001 die ik helemaal goed vind. Overigens alle twee met een duidelijk tekst-boekje wat waarschijnlijk alle CD's van Cohen bevatten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn eerste cd van Leonard Cohen was de op de gok aangeschafte The ultimate Leonard Cohen, ik had hem pas één keer op de radio gehoord en was meteen weg van zijn stem. Gelukkig hebben we zijn cd'd nog!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts