Boeken voor deze vakantie en daarna

Het einde van het jaar is volgende week al, en mijn laatste boekbespreking van dit jaar zal komende maandag verschijnen.
Er zijn verschillende boeken waar ik in dit moment in bezig ben, maar die ik waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar uit zal krijgen, en zelfs al lees ik ze voor 31 januari 2013, dan komt de bespreking pas in 2014.
Om jullie alvast een idee te geven waar ik op dit moment mee bezig ben, is hier een overzicht.

Vergeten koninkrijken van Norman Davies is al een heel eind gevorderd, maar ik heb het boek nog niet uit. Het is erg interessant, maar geen boek dat je in één keer uitleest. Het einde komt in zicht, dus ergens binnenkort de bespreking.

Op de e-reader lees ik De boerenoorlog van Martin Bussenbroek. De kans is groot dat ik hier pas na de vakantie weer mee verder ga omdat het zo heerlijk lees in het openbaar vervoer. Ik ben op 1/3, dus ik moet nog even.

Op de foto is het stapeltje te zien van boeken waar ik mee bezig ben, of binnenkort in ga beginnen.
Vile bodies van Evelyn Waugh. Sinds Brideshead revisited wil ik meer van hem lezen en ik heb onlangs de film gezien die hier van gemaakt is. Ik heb hier hoge verwachtingen van.
Maanpaleis van Paul Auster, hier ben ik in bezig en het is volgens mij een heel mooi verhaal en een echte Auster.
Butcher's crossing van John Williams komt daarna aan de beurt, hier ben ik heel beniewd naar.
Alec Guinness van Piers Paul Read is een boek waar ik heel erg blij mee ben. Hier zit een bijzonder verhaal aan vast. Vorige week keek ik op een avond naar mijn rijtje biografieen over acteurs en ik bedacht dat ik eigenlijk wel heel graag een biografie over Alec Guinness zou willen lezen. Toevallig ging ik de dag erop naar de boekhandel om te zien of ze een bepaald boek hadden en besloot ik ook even bij de tweedehands afdeling te kijken. Ik wist niet dat hier een plankje 'film' was en was eigenlijk al vergeten wat ik de avond ervoor had bedacht. Tot mijn oog viel op deze prachtige gebonden biografie van sir Alec Guinness en die heb ik toen maar meegenomen.

Reacties

  1. Ik heb hem nog niet gekocht, die Vergeten Koninkrijken, maar dat komt wel. Ben wel benieuwd naar je bespreking!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ergens in januari of februari, schat ik zo. Het lezen gaat niet zo snel als ik had gedacht, maar het is ook te leuk om erdoor heen te sjezen. Dus ik neem gewoon mijn tijd :-)

      Alvast een goed 2014
      groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts