Een lenteklaar balkon

Het heerlijk weer van de afgelopen tijd zorgt ervoor dat ik nog maar één ding wil doen: mijn balkons lenteklaar maken.
Het achterbalkon had ik een paar weken geleden al weer eens geboend, omdat de groene aanslag daar nogal hardnekkig is. Het voorbalkon hoeft niet geboend te worden, maar zag er wel kaal uit met alleen maar lege potten.

Het voorbalkon
Gisteren ben ik naar het tuincentrum gegaan en mocht ik van mezelf plantjes kopen. Het probleem is dat ik heel vrolijk word van plantjes kopen, maar ook heel hebberig. Dat werd een beetje schrikken bij de kassa, maar ik troost mezelf met de gedachte dat ik met sommige dingen wel heel lang doe. Ik heb namelijk ook nieuw paar laarzen gevonden om mee op het balkon te werken. Misschien is het heel overdreven om voor op je balkon aparte schoenen te willen hebben, maar met deze laarzen is het geen probleem als ze nat of vies worden! En ze zijn leuk.  Mijn geliefde tuinboek er weer bij gepakt en ik was helemaal klaar om alles op orde te maken.

Mijn nieuwe laarzen en mijn lievelingstuinboek.
De plantjes uitgepakt en het grote ‘waar komt wat gepuzzel’ kan beginnen.
Op het achterbalkon wil ik niet teveel hebben, maar de vergeet-mij-nietjes en de kleine blauwe dingetjes ernaast staan nu heel lief. Ik vrees echter dat de Jasmijn de winter niet heeft overleefd dus ik geef die nog even de kans, maar dan ruim ik die plant op.


Het achterbalkon met nieuwe plantjes. De dode Jasmijn staat niet op de foto

Het voorbalkon heeft nu de kruiden gekregen en de viooltjes en nog wat losse plantjes zoals een hebe en een margriet. De kruiden op het voorbalkon hebben is een verbetering, want ik heb er meer zicht op dan wanneer ze achter staan én de andere gekweekte groenten komen ook weer hier te staan. Zover is het nog niet, dat moet nog groeien, maar dat is wel iets om naar uit te kijken. Tot die tijd geniet ik van de plantjes die er nu staan. Voor mij is de lente echt begonnen.
De lege potten rechts worden later de 'moestuin' maar dat komt later.





Reacties

Populaire posts