De uitslag van het eindexamen

De normen werden bekend gemaakt voor de eindexamens van de mavo. Heel erg spannend allemaal, er hangt namelijk nogal wat vanaf.
Is de norm hoog, dan hoeven de leerlingen minder punten te halen voor een voldoende, is de norm laag, dan moeten ze meer punten halen voor een voldoende. Ik had voor geschiedenis weinig hoop op een hoge norm, zo heel erg moeilijk was het niet. En inderdaad, een norm van 0.4 is niet hoog te noemen en de meeste van mijn leerlingen die slecht stonden, hadden minstens 0.5 nodig, liefst nog meer. Maar daar is helaas niets aan te doen, het is wat het is.
Een aantal zal herkansen volgende week, in de hoop het dan beter te maken. Ik heb al drie leerlingen gesproken. Ik heb het examen met ze doorgenomen, ze nog tips gegeven en ze moed ingesproken.
Ik hoop dat dit voldoende is en dat ze inderdaad er een voldoende van weten te maken.
Maar helaas was dit niet de norm en daarmee niet het resultaat waar ik op had gehoopt.
Gelukkig heb ik in de vakantie de tijd om te bedenken hoe ik de eindexamenklas volgend jaar ga voorbereiden op het examen.

Reacties

Populaire posts