Dit en dat, maart 2019

Het is bere-druk deze weken en de komende drie weken wordt het alleen maar erger. Gelukkig is het daarna meivakantie (hoera, Venetie) en hoop ik dat school daarna weer een beetje beter begaanbaar wordt.

Rozen
Voor mijn verjaardag kwam vriendin M. nog met een schitterende bos rozen, die zó mooi zijn, dat ik die jullie niet wil onthouden. Ik geniet hier zo van...

Franse les
Een van mijn grootste dromen is heel vloeiend te zijn in Italiaans of Frans en moeiteloos een conversatie te kunnen houden, of de boeken in de originele taal te lezen. Ik ben echter niet heel goed in talen, omdat ik grammatica erg moeilijk vind. Ik ben al een paar keer met een cursus Italiaans begonnen, maar ben ook weer gestrand, maar nu begin ik met een nieuw avontuur. Ik heb me ingeschreven voor een cursus Frans.

Ik ga Frans voor beginners doen bij de NTI. Voor mijn cursus Italiaans heb ik daar ook goede ervaringen opgedaan, dus ik ben heel benieuwd hoe Frans me daar zal bevallen.

Ik heb het geluk met Frans dat ik aan mijn collega's op school advies en uitleg kan vragen en eventueel zelfs een beetje spreekvaardigheid kan oefenen. Ik hoop dat ik hierdoor verder kom en misschien zelfs in Frankrijk er in de toekomst meer uit krijg dan alleen: 'Bonjour, Madame et merci'.

Boeken
Als het zo heel erg druk is op school (ik werk vijf lange dagen en in het weekend kom ik bijna nergens aan toe), is lezen een van de dingen die daaronder lijdt. Deze stapel vol prachtige en interessante boeken ligt klaar, nu maar hopen dat ik zo tussen alle lessen en voorbereidingen door toch nog een paar bladzijdes kan lezen zo af en toe :-) Ik baal er namelijk van dat ik gewoon de tijd en de concentratie mis om een beetje goed in een boek te duiken. Vandaar ook dat Proust en Venetiaanse zangen waar ik al een paar bladzijdes in gelezen heb, niet heel veel verder komen.

Ik heb mijn hoop gevestigd op de Meivakantie!


Reacties

  1. Sterkte met de laatste loodjes tot de vakantie! Ik moet nog vijf weken heel hard ploeteren.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach, arme jij!! We hebben het zwaar, maar gelukkig is het einde langzamerhand in zicht, het is hopelijk af te zien. Niet te ver vooruit kijken is mijn devies!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts