Balkonnotities: Het balkon is zomerklaar

Eind mei heb ik de laatste planten vervangen en er enkele nieuwe neergezet. Bovendien heb ik enkele planten in de vaste bakken die de winter niet hebben overleefd, vervangen. Mijn balkon is nu echt klaar voor de zomer!

Het is fijn om hier te zitten en te genieten van de zon en van de mooie planten en bloemen om me heen. Maar ook als ik niet naar buiten kan, geeft het heel veel plezier als ik naar buiten kijk. 

Er zullen vast enkele planten zijn die het minder goed doen dan ik had gedacht, en aan het einde van de zomer zal ik weer opruimen en ervoor zorgen dat het balkon klaar is voor de winter. Maar op dit moment is het genieten van de zomer!

Hoge vaste bak

Een campanula (geloof ik) vervangt de dode geranium.

Zo ziet het eruit, de Afrikaanse lelie begint te bloeien, kattenkruid en anjeliertje ook.
Op de voorgrond een petunia



Lage vaste bak

Hier was bijna alles dood, behalve de tijm op de voorgrond. Nu links Ereprijs en rechts een margriet

Achterin staan ook nog een roze zonnenhoed en korenbloemen. Die moeten nog flink groeien en op dit moment staan ze een beetje in de verdrukking, lijkt het. Dat valt trouwens best mee.

Zo ziet de linkerkant van mijn balkon eruit.



Nieuwe planten

Rechts een nieuwe roze leeuwenbek en links mijn flox die nog niet bloeit, maar er zo ook al prachtig uitziet. Geen idee wat er in die hangende bakjes zit, maar het is erg leuk spul. 

Ik wilde heel graag een Suzanna met de mooie ogen, maar dan wel een roze. En ik heb er een. Ik ben heel blij met haar. Ze heeft van die leuke rankjes. 

De rechterkant van het balkon met de etagere


De hoek rechts, met de hoge vaste bak.

Reacties

  1. Dat ziet er allemaal heerlijk uit, zoveel groen en andere kleuren om je heen.
    Die houten vaste bak vind ik erg mooi. En ook zo leuk al die verschillende verdiepingen en potjes en bakjes.
    En nu even duimen dat je veel op je balkon kan zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dit jaar de kleuren en de combinaties van de bladeren echt heel erg mooi. Ik geloof dat ik mijn balkon nog nooit zo mooi heb gevonden :-) Ook voor jou een fijne zomer en veel plezier met je balkon/tuin. Planten en bloemen zijn geweldig!!

      Groetjes, Bettina

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts