Nieuw

Tulpen en narcissen, denk ik...
Het is vakantie en eindelijk een moment rust in een weer heel hectische periode. De afgelopen weken was er geen normale lesweek, met de toetsweek, de open dagen, rapportvergaderingen, profielwerkstukken enzovoort. Het was zo druk dat het eerlijk gezegd totaal niet leuk meer was. 

Maar nu vakantie, tijd voor enige rust en reflectie. De tijd om in alle rust vragen te stellen en de tijd te nemen om antwoorden te vinden. Maar vooral de tijd om energie op te doen. Ik heb een paar dingen gepland, maar niet teveel, een afspraak met een vriendin, een Franse les en een museumbezoek. Genoeg tijd over om te lezen, te wandelen en te rommelen in huis. 

Door de regen heb ik weinig zin om op het balkon te werken, maar hopelijk als het een moment droog is, kom ik daar wel aan toe. Dode planten van de winter wegdoen, kijken wat er nodig is voor de lente enzovoort. 

Ondertussen zag ik in de bakken met de bollen allerlei leuke dingen gebeuren. Al sinds december is er groen te zien, maar de afgelopen week is dat enorm gegroeid. Gisteren zag ik ook voor het eerst iets paars, dus de eerste krokusjes komen boven! En in een van de bakken zag ik al een begin van een blauw druifje. 

Het duurt nog even voor er meer boven komt, maar het is leuk om in ieder geval al iets te zien. Ik heb ook geen idee meer wat ik in elke pot gepoot heb, dus het is gewoon een leuke verrassing om te zien wat er allemaal gaat gebeuren. 

Een begin van de krokusjes :-)

Geen idee wat dit is, narcissen denk ik.

Tulpen en blauwe druifjes en misschien ook nog andere bollen.

Hoera, een eerste blauw druifje!!


Reacties

  1. Wat leuk al die verrassingen. En soms is het ook fijn als je geheugen het even niet doet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, toch? Ik had het op kunnen schrijven, of labels in de potten kunnen zetten, maar ik vind het veel leuker om gewoon te genieten van wat er op komt :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts