Oproep, wie heeft er een coach nodig?

Ik ben op dit moment bezig met een opleiding tot coach, omdat ik naast mijn werk in het onderwijs ook graag iets anders wil doen. Ik zou het een ideale combinatie vinden om enkele dagen les te geven en enkele dagen de tijd te hebben om mensen te coachen. 

In de afgelopen 25 jaar in het onderwijs heb ik al veel mensen begeleid; leerlingen, studenten, stagiairs en nieuwe collega's. Ik kan goed luisteren, tot de kern komen en vragen stellen om mensen tot een bepaald inzicht te laten komen. 

Maar de coachingsopleiding die ik nu volg heeft natuurlijk ook veel andere elementen en daarom is het nodig dat ik oefening krijg. Ik zoek dus mensen die een coachingsvraag hebben en mij de gelegenheid willen geven hierbij te helpen.


Voor wie?

- Heb je een goede baan en een goed leven, maar heb je toch het idee dat er iets mist en wil je graag onderzoeken wat dat is en wat je eraan kunt doen? 

- Heb je het idee dat je geleefd wordt, dat je van hot naar her rent, en dat je nergens meer tijd voor hebt? Wil je dat veranderen? 

- Merk je dat je niet helemaal weet welke kant je op wil? Je staat op een kruispunt, bijvoorbeeld omdat je kinderen het huis uit zijn en je nu eindelijk tijd voor jezelf hebt, maar je weet niet precies wat je zou willen. 

Dit zijn maar een paar voorbeelden van situaties waarin een coach iets voor je kan betekenen, maar er zijn heel veel alledaagse vragen en problemen waar een coach je bij kan helpen. 

Let op, ik volg een opleiding tot coach en niet tot therapeut. Psychische aandoeningen of trauma's liggen ver buiten mijn expertise. 


Hoe gaat coaching in zijn werk?

Een coach luistert naar je om goed helder te krijgen wat je vraag is. Daarna gaan we inventariseren wat je al kunt en doet, en wat je belemmert om iets te bereiken of te veranderen. En dan wordt het heel concreet: welke stappen kunnen er gezet worden? 

Tijdens een coachingstraject bekijken we wat nodig is voor jou en desgewenst passen we de werkwijze aan.

Het is niet bedoeling dat ik je advies geef, of je vertel wat je moet doen. Ik stel de vragen, zodat je zelf bij het antwoord kunt komen. 


Belangrijk om te weten

Omdat ik nog bezig ben met de opleiding, vraag ik er nog geen geld voor. De coaching is dus gratis. 

Als je in Almere woont, kunnen de gesprekken persoonlijk plaatsvinden, maar als je ergens anders woont, kan het ook online

Ga uit van ongeveer 5 gesprekken, maar dit is een gemiddelde. We bekijken samen wat voor jou nodig is. 

Ik zal je tijdens de coaching en na afloop vragen om feedback op mijn werkwijze. Wat gaat goed en wat kan ik verbeteren? Je eerlijkheid hierbij zal ik erg op prijs stellen!


Contact

Je mag me een mail sturen op aegrissen at gmail punt com. Dan neem ik binnen twee werkdagen contact met je op en bespreken we de bijzonderheden.

Je mag me ook appen op 06 48 42 60 92. Mij op dit nummer bellen heeft niet zoveel zin omdat het geluid altijd uit staat, maar appjes zie ik vrij snel.

Mocht je nog vragen hebben, of twijfelen, neem dan contact op en dan bespreken we dit. 

Mocht je zelf geen coaching hoeven, maar wel iemand anders kennen die een coach nodig kan hebben, dan zou ik het heel fijn vinden als je dit bericht wil doorsturen of delen in jouw netwerk. 

Alvast heel erg bedankt!!

Reacties

  1. Enkele jaren geleden heb ik zo'n coachingtraject gedaan en dat was heerlijk. Iemand die helpt met zelf denken. Leuk dat je die opleiding doet. En ik hoop dat je mooie ervaringen gaat opdoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Niek. 'Iemand die je helpt met zelf denken', vind ik een prachtige omschrijving! Fijn ook te horen dat jouw ervaring zo positief was. Ik vind de opleiding erg leuk, ik kijk uit naar wat de toekomst brengt.

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Wat een fijn plan, Bettina. Ik wens je er heel veel plezier en succes mee. Ik heb ook ooit zo'n opleiding gevolgd en het is zo zinvol om mensen te helpen met nadenken. Heel mooi werk dus en zo nodig in deze drukke, vermoeiende wereld! Driewerf hoera dus voor dit plan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Jacqueline, lief van je!! Ik vind het tot nu toe erg interessant en leuk en hoop dat dit plan in de komende maanden echt goed vorm zal krijgen.

      Groetjes, Bettina

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts