Twee nieuwe boeken over Steve McQueen

Ik heb op dit moment de belangrijkste boeken over Steve McQueen wel in de kast staan en het is nu een kwestie van bijhouden als er weer iets nieuws verschijnt. En deze maand zijn er maar liefst twee nieuwe boeken verschenen. (leuk voor mij, minder voor mijn creditcard)

EĂ©n van die nieuwe boeken is de heerlijke afgewogen en goed geschreven biografie ‘Steve McQueen, a biography’, van Marc Eliot, die al eerder biografieĂ«n schreef over oa Clint Eastwood en Gary Grant.

Is dat al fijn, bijna nog leuker is het boek dat net vorige week is uitgekomen;  Steve McQueen, the actor and his films’ van Andrew Antoniades en Mike Siegel. In dit prachtige boek staan alle films waarin Steve heeft meegespeeld. Elke film heeft een eigen hoofdstuk met eerst de feitelijke gegevens, en daarna allerlei achtergrondinformatie, details, analyses van de belangrijkste scene uit de film, besprekingen van de kritieken en het succes van de films, en vooral: heel veel mooie foto’s. 

Het boek is gebonden en mooi uitgevoerd en met bijna 500 pagina’s weetjes, feitjes en verhalen en vooral dus die vele mooie foto’s, waarvan ik er vele nog niet eerder had gezien, is dit prachtige boek een must-have voor elke Steve McQueen fan. Het ligt op dit moment bij mij op tafel, zodat ik er regelmatig in kan bladeren en kan genieten.

Reacties

Populaire posts