De Liebster-award en mijn antwoorden

Barbara van Lalagé leest was zo vriendelijk om me te nomineren voor een Liebster award. Dit is een blog-award om de mensen achter een blog beter te leren kennen en het gaat dan vooral om blogs die nog niet zo groot of bekend zijn. 

Dank je wel Barbara, en hier zijn de antwoorden op jouw vragen:

Wat is je lievelingsboek?
Mijn lievelingsboek is Brideshead revisited van Evelyn Waugh. Ik vind het verhaal prachtig over de vriendschap tussen Charles en Sebastian, maar ook het taalgebruik, de weemoed naar het Engeland van vroeger, alles eigenlijk. Mijn bespreking is HIER te vinden.

Heb je huisgenoten?
Twee allerliefste huisgenoten met vier poten en een bontjasje; mijn twee katten Corrado en Silvia

Waar lees je het liefste?
Gewoon op de bank, een kat tegen me aan en de andere in mijn nek. Met een kop thee en met mijn voeten op tafel.

Met welk recept heb je altijd succes?
Ik maak een heerlijke vegetarische lasagne, met geitenkaas en courgette en aubergine. Ik zal het recept wel eens delen J

Bespeel je een instrument of zing je graag? Zo niet, welk instrument bespeel je in je dromen?
Ik ben niet heel muzikaal, maar ik vind muziek wel heel erg leuk. Sinds een paar maanden heb ik weer zangles en dat vind ik helemaal geweldig. Van dat ene uur in de twee weken word ik bijzonder vrolijk. Leuk ook omdat ik verschillende genres zing, van klassiek tot pop.

Wat voor muziek luister je graag?
Dat ligt eraan wat ik aan het doen ben, maar over het algemeen luister ik veel naar pop (vooral jaren ’80), maar country, klassiek en folk vind ik ook mooi.

Wat is de leukste plek die je ooit bezocht?
Moeilijk om er één te kiezen, ik vind het leuk om ergens onverwacht terecht te komen, zoals toen ik in Florence was dat ik opeens in de Bardini tuinen beland, of in het Natuurhistorisch museum. Van dat soort onverwachte cadeautjes geniet ik erg.

Wat is jouw quilty pleasure?
Tijdens het koken naar dr. Phil kijken. Ik mag dr. Phil wel, hij is zo heerlijk nuchter, hoewel de show natuurlijk wel erg Amerikaans is en het toch vaak uitdraait op ‘aapjes kijken’. Maar dat vind ik er ook wel weer leuk aan.

Geloof je in God of ben je op een andere manier met spiritualiteit bezig?
Ja, ik ben Katholiek (een aantal jaren geleden geworden) en voor mij persoonlijk is mijn geloof erg belangrijk. Het is een lange zoektocht geweest, maar nu ik hier eindelijk ben, weet ik dat dit voor mij de juiste keuze was. Wat niet wegneemt dat voor andere mensen andere keuzes goed zijn J.

Welk dier vindt je het leukste?
Katten natuurlijk, groot en klein en alle vormen en soorten.
En otters omdat ze zo grappig zijn en van spelen houden. En wolven omdat ze mooi zijn. En vogels omdat ze zo vrij zijn.

Waar kan jij heel hard om lachen?
Absurde humor zoals die van Terry Pratchett of Blackadder.

Ik wil graag de volgende blogs nomineren voor de Liebster -award:

De regels zijn als volgt: Je geeft antwoord op de 11 vragen die aan jou gesteld zijn. Vervolgens bedenk je zelf 11 nieuwe vragen en nomineer je een aantal blogs die deze vragen mogen beantwoorden. 
Het is handig als je deze bloggers op de hoogte hiervan stelt :-) 

Mocht je echter geen zin of tijd hebben om dit over te nemen, er is geen enkele verplichting, dus je mag het rustig voor kennisgeving aannemen. 

Mijn 11 vragen voor de volgende kandidaten:
  1. Koffie of thee?
  2. Als je vier mensen uit de geschiedenis mocht uitnodigen voor een diner, wie zouden er dan bij jou aan tafel zitten?
  3. Waarom ben je met bloggen begonnen?
  4. Hoe breng je het liefst je avond door?
  5. Zelf koken of uit eten?
  6. Welk museum dat je ooit hebt bezocht vind je het allermooist ? Of, welk museum zou je nog graag eens bezoeken?
  7. Wat is jouw aller-slechtste eigenschap?
  8. Wat is je beroep en wat vind je daar zo leuk aan? En als je je werk niet zo leuk vind, of als je niet (meer) werkt, wat zou je dan graag voor beroep willen hebben?
  9. Wat is de laatste keer dat je op vakantie ging en waar ben je toen heen gegaan?
  10. Wat was je favoriete vak op school?
  11. Welk goed doel zou er volgens jou meer aandacht mogen krijgen?

Reacties

  1. Wat een leuke post is het geworden, Bettina :) Van Brideshead Revisited heb ik de prachtige film gezien, goed plan om het boek ook eens te lezen.

    Bijzonder dat je katholiek bent geworden. Was je daarvoor bij een andere kerk of niet?

    Goede vragen heb je bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Barbara, voor de nominatie, ik vond het leuk om te doen. Brideshead is mooi he? De serie is nog mooier dan de film, met Jeremy Irons als Charles.
      Ik ben niet gelovig opgevoed, maar was wel lang op zoek, heb dan ook jarenlang van alles uitgeprobeerd, cursussen gevolgd, boeken gelezen, rituelen en workshops gedaan en ben uiteindelijk terecht gekomen waar ik nu ben. En dat is goed. :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Dank je wel, Bettina. Leuk dat je Huize Zeezicht hebt genomineerd! Net als Wim van Casa Splendini heb ik niet veel tijd om al die vragen nu te beantwoorden, dus ik kan nog niks beloven, maar wie weet binnenkort. Ik denk dat ik niet alle vragen zal beantwoorden. En nieuwe vragen verzinnen, dat valt ook niet mee. Groetjes, Leendert

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Leendert, voel je absoluut niet verplicht!! Als je alleen een deel van de vragen wil beantwoorden en de rest gewoon wil laten is dat goed, als je het helemaal wil laten is het ook goed. Wat voor jou goed is en in jouw tijd!

      Maar als je het besluit te doen (als je tijd hebt) ben ik benieuwd naar je antwoorden! :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts