Vijf op vrijdag: Lissabon

Vorige week, in de eerste week van mijn vakantie, was ik een paar dagen in Lissabon, met vriendin M. Ten eerste altijd een goed moment om bij te praten, maar vooral te genieten van een geweldig leuke stad. De mensen in Lissabon zijn heel erg aardig, het centrum is klein en knus, er is meer dan genoeg geschiedenis te vinden en heel veel afwisseling. Voeg daarbij leuke architectuur, karakteristieke straatjes en fantastisch eten, en dan heb je alle ingrediënten voor een heerlijke stedentrip.

Hieronder vijf mooie dingen in Lissabon, en over een aantal zaken zal ik in de komende weken meer vertellen!
Vanaf het Kasteel een uitzicht over de stad, en het Praca do Comercio

Hier zie je goed de hoogteverschillen. Op het hoogste punt zie je de muur van het kasteel. 

Detail van het klooster van St. Hieronymus.

Koffie met Pastel de Nate. 

Prachtige bloemen. 

Reacties

  1. Oh, Lissabon, zo heerlijk! Ik heb er een stukje van mijn hart verloren en wil heel graag nog eens terug. Zwijmel, zwijmel! Een medestudent van mij baat er trouwens nu een bar met Belgische bieren uit. Nog een reden om terug te keren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij vonden Lissabon ontzettend leuk en de mensen zó aardig! Ook wij willen nog wel eens terug, maar dat zal nog wel een tijdje duren.
      Maar ik kan Lissabon aan iedereen aanraden!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts