Dit en dat, december 2019

Marius (die niet van foto's houdt)
Eén jaar!
Gisteren was het precies één jaar geleden dat ik Marius heb opgehaald uit het asiel. Ik had in de ochtend nieuwe dingen gekocht als een kattenbak en nieuwe etensbakjes en 's middags pakte ik de auto om naar Hilversum te rijden.

Toen ik aankwam stond er een rij van mensen en ik weet nog wel dat ik paniekerig dacht: 'oh nee, al deze mensen komen katten halen, maar ik heb gisteren al gebeld, mijn kat is van mij'. Bleek dat die mensen vrijwilligers waren om de honden uit te laten. Een uur later reed ik met Marius (zo had ik hem genoemd) naar huis.

Enfin, we zijn een jaar verder en ik kan alleen maar zeggen hoe blij ik met hem ben. Hij is zó mooi en zo'n waardige kat. Hij komt regelmatig even knuffelen of likt mijn hand, maar een echte schoot- of knuffelkat is hij zeker niet. Hij ligt innig tevreden op allerlei plekken in huis (mijn bed, mandje, badkamer, onder de bureaustoel, op het bureau), en is verder een heel zoete kat. Nooit maakt hij iets kapot of doet hij gekke dingen. Hij is een ontzettende lieverd en ik ben blij dat hij bij me is.

Monet of Hermitage? 
Vorige week had ik twee verlofdagen om een beetje bij te kunnen komen. Dit was wel fijn, maar bracht me niet helemaal de rust die ik had gehoopt.
Vrijdag had ik naar Den Haag willen gaan, naar de Monet-tentoonstelling, maar toen ik op het station aankwam bleken er werkzaamheden te zijn op het spoor. (niet eerder opgemerkt, ondanks het feit dat ik eerder die week in de app had gekeken). Dit werd me iets teveel.

Enfin, ik had de keuze om terug te gaan naar huis en me ellendig voelen, of dan maar iets anders te doen. Ik besloot om de trein naar Amsterdam te pakken en naar de Hermitage te gaan. Ik wilde de tentoonstelling Juwelen nog een keer bekijken, maar nu met meer rust dan tijdens de opening. (HIER)
Detail van een 18e eeuwse japon

Ik heb me heerlijk vermaakt met een tentoonstelling die ik opnieuw prachtig vond, ik heb mooie dingen in de winkel gekocht en geluncht in het restaurant en ik had uiteindelijk een fijne dag die me echt goed deed.
Naar Monet ga ik, als alles meewerkt, in de komende vakantie.

Foto's op een mistige ochtend
Vorige week zondag was het mistig en had het gevroren. Ik kreeg zin om met de camera op pad te gaan en te kijken wat het bleke licht voor effect zou hebben. Nou, dan worden een paar aalscholvers op paaltjes in het meer opeens behoorlijk dramatisch!




Nieuwe lens
Ik heb mijn camera nu 1 1/2 jaar en ik ben er nog altijd heel erg blij mee. Ik merkte alleen dat de lens die erbij zat me soms wel een beetje beperkte. Dit is namelijk een 14-42 mm lens, dus echt zoom zit er niet in.

Ik heb lang gekeken, gestudeerd en vooral gespaard voor een andere lens en mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een lens die van 14-150 mm gaat. Meer dan genoeg zoom en ik heb dan ook genoeg aan deze lens en hoef niet steeds te wisselen, wat ik wel zou moeten doen als ik de 42-150 mm had gekocht als aanvulling op de lens die ik al heb.

Zoals jullie zien is de lens wel een heel stuk groter en ik moet even kijken hoe praktisch dit is, maar eventueel heb ik voor de gevallen wanneer dat nodig is, de andere lens ook gewoon bij me.

Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee en hoop hier de komende jaren mooie foto's mee te kunnen maken.

Voor de techneuten die het naadje van de kous willen weten, dit is de Olympus MFT 14-150 f/4.0-5.6, II zwart ED M Zuiko Digital. (Ik snap de cijfers,  maar de letters niet, dus die neem ik voor kennisgeving aan :-))
Camera met nieuwe lens. 

Reacties

  1. Hoi Bettina, jouw camera met nieuwe lens is inderdaad een fors geheel. Ik hoop dat hij goed in de hand ligt. Ik geloof dat ik zelf toch voor een kleinere lens zal gaan als ik ooit nog een digitale camera koop. Veel plezier ermee. Groetjes, Erik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt op zich mee hoor, in totaal is de lens + camera 14 centimeter. De kleinere lens werkte ook goed, maar ik liep zo langzamerhand toch tegen wat beperkingen op. Maar ik ben heel benieuwd naar de praktische uitvoering en hoe het me bevalt!
      Mocht je toch voor klein gaan is een compactcamera nog een idee.

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts