Plantennieuws

Nu de dagen weer korter worden, en we meer binnen zitten, worden de kamerplanten weer belangrijker. Ik check welke planten wat extra zorg nodig hebben en welke planten de redding voorbij zijn. 
Ik had drie lidcactussen (cacti?) die wat TLC nodig hadden, een Scindapsus met bijna geen aarde in het binnenpotje. Dat die plant het zo goed leek te doen, is een klein wonder. Bovendien had ik een stekje van een papyrusplant gekregen en ook die had een nieuw huis nodig. 

Ik heb aarde gekocht en enkele nieuwe potten en op een zaterdagochtend heb ik alles uitgestald in de woonkamer om al deze planten te verpotten. 

De lidcactus die achter staat, en hopelijk een beetje bijkomt. Er zaten veel knoppen in en ik hoopte dat de plant binnenkort weer mooi zou bloeien!


Die hoop is goed uitgekomen, want dit is hoe de plant er nu uitziet. Kijk eens naar die prachtige bloemen.


De grote lidcactus heeft nu ook een nieuwe pot en het stekje van de papyrus staat er gezellig naast. Ik hoop dat de papyrus aanslaat, ik vind dat mooie planten. 

De scindapsus lijkt ook een stuk vrolijker te zijn in zijn nieuwe pot met voldoende aarde. 

En een nieuwe plant voor de eettafel. Deze zijn prachtig, maar hebben wel wat zorg nodig. (ik ben de naam even kwijt)

Zo probeerde ik om de hoeveelheid troep en aarde een beetje te beperken, maar uiteindelijk heb je toch wel een hoop rommel. Gelukkig zijn 6 mooie potten met planten een goede beloning voor al het werk :-) en ik geniet ervan om de planten een betere plek te geven, zoals een ruimere pot met meer aarde.



Ondertussen op het balkon: 
Er komen groene puntjes boven in de nieuwe potten met bloembollen. Fantastisch om te zien. Ik ben volledig vergeten wat er in elke pot zit, dus dat wordt een echte verrassing in de komende maanden. Ik vind het in ieder geval heel erg leuk om te zien dat het allemaal weer werkt en groeit en hopelijk ook zal bloeien. Natuur is geweldig!



Reacties

Populaire posts