Balkonnotities, de voorbereidingen

Nu is het nog een rommeltje, maar dat komt goed.

Ook dit jaar zal het balkon belangrijker zijn dan anders, omdat de kans dat ik weg ga deze zomer nihil is. Ik heb de daarom de afgelopen weken plannen gemaakt om mijn balkon een beetje op te knappen en er wat zaken in te veranderen. 

Ik had zowel op het grote voorbalkon als op het kleine achterbalkon een bistrostoeltje staan, waarop ik vaak een plant zette. Deze stoeltjes zijn echter na een flink aantal jaren in weer en wind buiten staan vermolmd en lelijk geworden. Ik heb deze stoeltjes weggedaan. 

Op het voorbalkon had ik een zitje van een rond tafeltje en twee stoeltjes. Dat stond leuk, maar in praktijk zat ik er eigenlijk nooit omdat je binnen tien minuten een houten kont hebt. Ik wilde graag een andere stoel. Ik heb gekeken naar houten tuinstoelen, maar die zijn vaak zwaar en massief en als je ze niet binnen kunt halen in de winter, zijn die met een paar jaar ook lelijk geworden. Andere houten stoelen vond ik meestal ook veel en veel te duur. Ik had echter de mazzel dat ik in de supermarkt tegen een leuke stoel aanliep, die nog heel goedkoop was ook. Geen houten stoel, maar een met van die draden. (foto komt nog wel als alles klaar is) Deze stoel zit lekker, ik moet alleen iets van een voetenbankje oid vinden zodat ik me echt fijn kan installeren! 

Ik heb één van de andere stoeltjes nu op het achterbalkon gezet om hier een plant op te zetten, en de andere staat voorlopig in de schuur. Het tafeltje komt in de hoek van het voorbalkon om planten op te zetten. 

Tot slot heb ik een etagère gekocht om een lelijke roestplek in het schot van het balkon te kunnen camoufleren en om op die manier ook veel planten kwijt te kunnen. 

Ik heb de afgelopen week de schotten schoongemaakt, een deel van het mos van de tegels afgehaald en opgeruimd. Zoals jullie zien is niet al het mos weg, maar dat hoeft ook niet. Wat er nu is, stoort me verder niet. 

Morgen heb ik een afspraak bij het tuincentrum en dan kan ik planten kopen, nieuwe potten en aarde, zodat ik van mijn balkon weer een heel fijne plek kan maken waar ik de hele verder lente en zomer van kan genieten. 

En kijk eens, de rozemarijn is overgebleven van vorig jaar en deze bloeit!

Binnenkort meer over het balkon en ik denk zelfs aan regelmatige updates deze zomer, omdat ik van plan ben om heel veel energie in het balkon te stoppen in de hoop er ook heel wat uit te kunnen halen! Van hoe de stoel zit, tot hoe de tomaten groeien en hoe de rozemarijn uitloopt. Kortom, wordt vervolgd. 

Reacties

  1. Reacties
    1. Ja, he? Ik word al helemaal blij van de voorbereidingen en de voorpret!

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Ik heb al jaren rozemarijn op mijn balkon, maar die heeft nog nooit gebloeid. Nu ja, dat is ook niet handig als je het op wilt eten ;-) maar het ziet er wel mooi uit zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, prachtig nietwaar? Ik vind die blauwe bloemetjes echt heel mooi.
      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts