Kloostertuin Elburg

Toen ik een paar weken geleden met mijn tante E. in Elburg was voor de schilderijententoonstelling in de sjoel hebben we ook de Kloostertuin bezocht. Nu onderdeel van het Museum van Elburg, en met een aantal leuke kunstwerken. Zoals hier de moeder met kinderen (op de achtergrond het Museum Elburg)

Maar ze hadden ook modernere beelden, zoals deze Rattenboom, met allemaal kleine ratjes die naar boven liepen, je ziet hier maar één kant, maar aan de andere kant van de boom en tot helemaal bovenaan waren kleine ratjes te zien.

Deze Vis vond ik eigenlijk heel erg mooi. Ik vind dat samenspel van steen en ijzer mooi gedaan.
Er waren nog meer beelden te zien, zoals de Stier of de Octopus met Watervrees (erg grappig), maar daar heb ik geen foto's van. De kloostertuin is een rustig stukje zoals dat soort hofjes altijd van die rustige plekjes zijn, maar ik vond het wel de moeite waard om er even rond te lopen.

Reacties

Populaire posts