Een gelukkig 2013!

Foto hier gevonden
Voor iedereen een heel gelukkig 2013 en dat dit nieuwe jaar jullie allemaal moge brengen wat jullie ervan verwachten en hopen.

Ik hoop dat er komend jaar wat meer lichtpuntjes zijn dan in het afgelopen jaar, want zowel op werk als op persoonlijk gebied viel het niet altijd mee. Maar goed, laten we vooruit kijken.
Goede voornemens? Ja, toch wel weer. Ik weet heus dat je met goede voornemens niet hoeft te wachten tot 1 januari, maar ik vind dat toch een mooie datum om te beginnen.

1/ gezond leven. Dit is vooral goed eten, bewegen = yoga wanneer ik kan
2/ Goed mijn eigen grenzen aangeven. Is dit goed voor mij, dan doe ik het, is dit niet goed voor mij dan doe ik het niet.
3/ goed op mijn finacieën letten. Onderdeel daarvan is de absolute koopstop van boeken tot de zomervakantie.
Ja, inderdaad. Het is mijn voornemen om tot aan de zomervakantie (5 juli 2013) geen boeken, maar ook geen dvd's of cd's te kopen. Ik hoop namelijk dat het voor mij waar is wat Augustinus zegt, namelijk dat 'algehele onthouding gemakkelijker is dan perfecte moderatie.' Ik kan mezelf wel opleggen dat ik maar één of twee boeken per maand koop, maar dat werkt niet, want geldt dan een kalendermaand of een salarismaand? En ongemerkt kom ik dan toch weer met een heleboel thuis.
Ik heb heel veel boeken liggen die ik kan en wil lezen en ik wil ook eens zien of het me lukt om geen boeken te kopen. De enige uitzondering is mijn verjaardag in maart, ik vind dat ik dan wel boeken kan vragen en als ik geld krijg, mag ik daar ook een boek van kopen. Maar verder niets, nada, niente, nothing. Jullie zijn mijn getuigen!

En laten we nu lekker beginnen met 2013, wat zal dit jaar ons allemaal brengen?

Reacties

  1. Ook toevallig, ik zat gisteravond ook een blogpost te schrijven waarin ik mezelf voornam om veel meer uit eigen voorraad te gaan lezen en niet meer zo achter de nieuwe boeken aan te hollen. Niet eens zozeer vanuit financieel oogpunt maar dat speelt natuurlijk wel mee. En ik heb ook mijn lezers opgeroepen als mijn getuigen...
    We kunnen nu in ieder geval elkaar er aan houden Bettina ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kunnen elkaar op het rechte pad houden, Joke, grappig dat onze blogposts én onze reacties elkaar net kruisen!

      groetjes,

      Verwijderen
  2. Bettina, ik hoop dat al je voornemens uitkomen, heb je de mijne al gelezen?
    Fijne dag, groetjes Riet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook gelukkig nieuwjaar voor jou, Riet. En nee, jouw voornemens waren nog even aan mijn aandacht ontsnapt, maar ik zie nu dat je precies hetzelfde gaat doen, minder kopen en meer uit de kast lezen! Wat grappig, we kunnen elkaar op de hoogte houden!

      groetjes,

      Verwijderen
  3. Als de crisis dit jaar nog harder toeslaat, kunnen we zelfs na lezing van al die boeken uit de kast ook nog een ruilbeurs organiseren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-D, dat kan dan nog heel gezellig worden ook, lijkt me zo!

      groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts