Dit en dat, januari 2015

Januari vliegt voorbij en het jaar lijkt al oud, terwijl we nog 11 maanden verder moeten. Vreemd idee toch altijd.
Een nacht ijzel was dit weekend alweer genoeg om heel Nederland plat te leggen, dat wordt nog wat als het echt winter wordt.
Ik heb het onaangename koude en natte weer aangegrepen om het dan binnen gezellig te maken voor mezelf. Een kleine verwennerij, een cadeautje en een beetje luxe. Dat maakt het leven een stuk mooier, zonder dat dit veel geld hoeft te kosten.

Zo had ik een mooi bosje tulpen gekocht voor een paar euro. Ik snijd ze altijd heel kort af, omdat tulpen nog doorgroeien op de vaas, zoals ook te zien is. Ik houd van de zachte roze kleur van deze tulpen en de zon die op een gegeven moment heerlijk naar binnen scheen, maakte het helemaal af en zorgde voor een heel mooi plaatje.
Een simpel bosje bloemen kan zo voor heel wat plezier zorgen.

Ook erg blij was ik met de nieuwe versie die ik vond van Eline Vere. Ik heb 24 jaar geleden (ik was toen 16) het boek gekocht en sindsdien is het een van mijn lievelingsboeken. Ik herlees het dan ook regelmatig. Maar de paperback uitgave die ik had verkleurde en sinds de eerste keer lezen was de rug al helemaal gevouwen. Bovendien begint de lijmlaag los te laten en binnenkort zou ik dan met een losbladige versie zitten.

Bij Stumpel hier in de stad hadden ze opruiming van de voorraad van de Slegte, met 50% korting. En ja hoor, hier zag ik een mooie gebonden uitgave van Eline Vere liggen, helemaal gaaf, voor slechts 7 euro 50. Ik heb de stofomslag eraf gehaald en deze nieuwe en nette versie staat nu in de kast. Klaar om weer heel vaak herlezen te worden. 
De oude paperback versie verkleurd en gekreukt bovenop,
de nieuwe gebonden versie onderop.

Reacties

  1. Die oude paperbackversie is tegelijk met de film uitgebracht. Grote stapels Couperus in de boekhandel. Is dat al weer 24 jaar geleden?

    Succes met het cocoonen. Januari is daar een hele goede maand voor ;)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, voorop staat een foto van de film (die me trouwens heel erg tegenviel). De film en het boek komen uit 1991, dus dat klopt wel. Wat gaat de tijd snel he?

      Coccoonen is inderdaad het woord voor wat ik aan het doen ben. Heerlijk thuis zitten en het gezellig maken!

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Wat heeft een mens weinig nodig hè, om het naar de zin te hebben. Ik kan daar ook enorm van genieten hoor, maar ik ben dan ook een huismus eerste klas ;-)

    Ik heb zelf ook een hele oude paperbackversie van Eline Vere, een Amstelpaperback uit 1979. ik wil niet zeggen dat ik 'm elk jaar herlees, maar ik heb 'm toch al een aantal keren herlezen. Het was mijn favoriete boek toen ik in de puberteit zat, een leeftijd waarop je, zeker als vrouw, veel denkt te herkennen in Eline....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het geluk zit in kleine zingen, zegt men, maar voor mij geld dat zeker.
      Ik was verslaafd aan Eline Vere toen ik 15, 16 was. Wat een prachtig boek. En nog vind ik het mooi, al herken ik weinig meer in haar!

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts