Goede voornemens

Eigenlijk maak ik ze nooit echt, de goede voornemens voor 1 januari van een nieuw jaar. Meer sporten, minder snoepen, stoppen met roken en dat soort dingen zijn zaken die je best kunt doen, maar alleen als je er echt gemotiveerd voor bent.

Je kunt je wel voornemen om te sporten als het 1 januari is, maar als je dat alleen doet omdat het 'nu eenmaal een van die geijkte voornemens is',  houd je het niet vol. Dan ga je één keer naar de sportschool en daarna niet meer. En dan zit  je daarna nog een jaar aan dat sportschoolabonnement vast.

Een goed voornemen maak je omdat je er op dat moment aan toe bent om dat stuk te veranderen of te verbeteren, de datum is hierbij irrelevant.

Ik heb in de afgelopen maanden en weken een aantal dingen in gang gezet waar ik de komende tijd verder mee wil.
Dit heeft voor een deel met gezondheid te maken en voor een deel met de dingen die ik doe.

Even op een rijtje:

Goed voor mezelf zorgen
  • ik ben al heel wat kilo's kwijt, maar ik wil de laatste ook kwijt. Goed letten op wat ik eet (zonder mezelf alles te ontzeggen) en vooral gezonder eten. Goed letten op wat ik eet lukt al aardig, gezonder kan het nog wel.
  • voldoende rust nemen, op tijd naar bed en vooral ook 'nee' zeggen.
  • dit keer serieus aan de slag met een oude bekende (hierover aan het einde van de maand meer, maar de foto die hierbij staat is een aanwijzing voor dit punt!)

Dingen doen waar ik erg blij van word
  • meer fotograferen
  • schrijven (dit kan van alles zijn, van brieven en kaarten tot verhalen)
  • verder bloggen op mijn manier
  • lekker lezen waar ik zin in heb en wanneer ik er zin in heb, in alle vrijheid
Kortom, dit zijn zaken waarvan ik merk dat ze goed voor me zijn en waar ik mee door wil gaan. Goede voornemens kun je elke dag maken.

Reacties

  1. Bettina, het gaat je zeker lukken, heel veel succes. Mooie veters!
    Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn man heeft een tip voor je, kijk maar eens op www.eetvoorjeleven.nu :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezien de foto lijkt het alsof je gaat hardlopen. Zo ja, dan is dat natuurlijk hartstikke goed! Ik ben na twee verstuikte enkels ook eindelijk weer een beetje op dreef en geniet van het buiten zijn. Nu het steeds zo hard waait, neem ik regelmatig de bus richting westen, stap onderweg ergens uit en hobbel lekker met de wind in de rug naar huis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, eindelijk weer een serieus begin maken. Nog maar net deze week hoor, dus ik wandel nog, maar ik vind het wel enorm fijn.
      Het lijkt me heerlijk om op dat punt te komen waar ik kan doen wat jij nu doet, gewoon een stuk lopen als je er zin in hebt. Fijn trouwens dat je enkels weer goed zijn, erg naar zo'n verstuiking, zeker als het er twee zijn (twee keer dezelfde of beide enkels?)

      Groetjes,

      Verwijderen
    2. Geloof het of niet, maar ik verstuikte eerst mijn ene enkel en toen die eindelijk helemaal hersteld was en ik op het punt stond weer te beginnen met hardlopen, verstuikte ik de andere. Ik voelde me zo dom.
      Veel succes met hardlopen, trouwens. Verstandig dat je het heel rustig opbouwt, want dat is de manier om blessurevrij te blijven. Veel mensen willen teveel in één keer.

      Verwijderen
    3. Dat is wel enorme pech hebben, maar gelukkig kun je nu wel weer lopen.
      Ik heb een schema en wil me daar keurig aan houden, langzaam opbouwen, en als ik nog niet klaar ben om naar een nieuw stuk te gaan, doe ik nog gewoon een week hetzelfde. Niet dat ik harder kan hoor, ik heb de conditie van een grasparkiet :-D

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts