De Notre Dame op dit moment

Ik was vorige week dus even in Parijs en kon het niet laten om bij mijn geliefde Notre Dame te kijken. Zoals jullie zien, ziet het er heftig uit. Het dak is weg en is nu afgedekt met zeil. Een groot deel staat in de steigers en het gebied eromheen is helemaal afgezet omdat het te gevaarlijk is om er dicht bij te komen.

Restauratie is nog niet begonnen omdat de constructie nog niet veilig genoeg is én omdat er eerst nog lood opgeruimd moet worden dat vrij is gekomen door de brand, vooral van het dak.

Ik wist hoe het eruit zag van de televisie en van foto's, maar toen ik het zelf zag, was het toch een grote schok en ik had tranen in mijn ogen. Ik ben blij dat er nog zoveel gered is, maar ik hoop dat ze snel kunnen beginnen met repareren en herbouwen, zodat de Notre Dame weer het hart van Parijs kan worden.







De voorkant lijkt redelijk ongehavend, en het roosvenster is nog intact!

Reacties

Populaire posts