Commissario Brunetti op zondag (6/19)

Vorige maand is er weer een deel uitgekomen over Commissario Brunetti. Deze reeks, geschreven bestaat nu uit 24 delen.

Aan het begin van dit boek, komt er een vrouw bij Guido Brunetti op het bureau, die bang is dat haar zoon drugs gebruikt. Brunetti zegt haar dat ze daar niet veel aan kunnen doen, maar als dezelfde week de echtgenoot van de vrouw aangevallen is en in een coma onderaan een brug wordt gevonden, besluit hij om er toch in te duiken.

Het onderzoek leidt uiteindelijk in een andere richting, die weliswaar op een zekere manier over drugs gaat, maar vooral om hebzucht en zwakte.

Het boek van vorig jaar vond ik echt heel erg goed (Wat niet verdwijnt) en ik moet toegeven dat dit boek wat minder is. Het plot kabbelt een beetje en zoals gewoonlijk vind ik de familie van Guido Brunetti verschrikkelijk irritant.

Wat me zo ondertussen ook tegen begint te staan is dat de personages binnen de politie die uit Palermo komen, zo onaangenaam zijn. Misschien is dat de manier waarop mensen uit het noorden naar de mensen uit het zuiden van Italie kijken, maar ik vond het langzaamaan een beetje erg voorspelbaar worden. Dus graag een volgende keer weer wat minder of introduceer een superleuk personage van Sicilië.

Verder: een fijne en sfeervolle thriller (niet veel thrill) die je weer meeneemt naar Venetië.
En waar ik het zo leuk vind dat ik zo af en toe herken waar iets is. :-) Heerlijk leesvoer voor de vakantie.

Oorspronkelijke titel: The temptation of of forgiveness (2019)
Nederlandse uitgave 2019 door uitgeverij Cargo/De bezige bij
Nederlandse vertaling: Lilian Schreuder
Bladzijdes: 319

Reacties

  1. In het begin las ik ze allemaal, inderdaad voornamelijk om de sfeer. Toch afgehaakt, na verloop van tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap ik, ik vind zekere de latere boeken niet altijd heel sterk. Maar de sfeer blijft mooi. Mocht je er toch weer een willen lezen, zou ik je Wat niet verdwijnt aanraden, die vond ik weer heel goed wat plot betreft en was origineel en leuk. En heel mooi.

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts