Balkonnotities: update en voortgang

Het balkon blijft leuk, zeker nu ik ook de viooltjes heb vervangen  die sinds februari mijn balkon echt hebben opgevrolijkt, maar nu echt dood waren. 

In een heel grote pot heb ik een flox geplant, die ik over hoop te houden deze winter. 

Ik heb nieuwe lavendel, omdat ik heel erg dol ben op lavendel, alle soorten. Ik vind de kleur mooi, de bloemetjes geweldig en lavendel doet me altijd aan Frankrijk denken!

Daarnaast heeft de hosta opnieuw bloemen, niet een, maar drie! Twee zitten er nog in de knop, maar ik geniet ervan. 

De boontjes doen het geweldig, ik houd van boontjes. Of er daadwerkelijk boontjes aankomen interesseert me eigenlijk nooit zoveel, het gaat mij erom dat ik de bladeren mooi vind, en dat ze zo leuk bij een stokje omhoog klimmen (zo geweldig!!), en de grappige, lieve bloemetjes. 

Dan kom ik ook meteen op de plant die me tegenvalt. Ik heb knoflook geplant, maar hier komen tot nu toe alleen maar deze rare sprieten uit. Ik had gehoopt op mooie bloemen, maar misschien krijgt deze knoflook die helemaal niet. Ik wacht nog even af, maar ik denk dat dit experiment geen vervolg zal krijgen in de toekomst. 

Lavendel

De hosta. Wat een geweldige plant!

De boontjes klimmen flink!

Boon-detail

Die rare sprieten is tot nu toe alles wat er aan knoflook te zien is. Suf hoor. 




Reacties

  1. Wat een geluk al dat moois dat groeit en bloeit. Wel knap dat je je viooltjes hebt weggedaan. Die van mij liggen nu ook op apegapen maar zolang er nog 1 bloemetje te zien is, kan ik het niet over mijn hart verkrijgen ze weg te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij waren ze echt heel dood, maar ik herken het wel. Ik wilde die maffe knoflook wegdoen, maar nu groeit er wel iets in de pot, geen knoflook maar viooltjes :-) dus nu laat ik de pot nog een tijd staan.

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts