Balkonnotities op zondag

Op het balkon begint alles behoorlijk te groeien en te bloeien! Ik ben elke keer weer opnieuw verbaasd als er groene puntjes komen uit de zwarte aarde. Je zaait en poot natuurlijk met de hoop dat er ook iets uitkomt. Maar als dat dan ook werkelijk gebeurt, is het geweldig om te zien. 

In deze pot staan boontjes en knoflook. De boontjes beginnen al aardig wat te worden, met die grote groene blaadjes. Het is wel de bedoeling dat bij elk stokje boontjes opkomen, dus ik kijk op de andere plekken de boontjes bijna de grond uit. 

De groene sprieten zijn de knoflookplanten. 


Ook hier is de knoflook te zien, ik ben zo benieuwd of hier inderdaad mooie bloemen uitkomen! (daar is het me eigenlijk om te doen, de eventuele nieuwe knoflookjes zijn bijzaak). 

Speciaal hoor, deze hosta. Vorig jaar mooie plant met een mooie bloem, en in de winter had ik een kale pot. Ik had die al bijna weggegooid, maar in de lente zag ik langzaam weer wat groens naar boven komen en nu is dit al te zien! Hoe magnifique is dit? Volgens mij is de plant groter dan vorig jaar. Ik hoop dat er ook dit jaar bloemen komen, maar eigenlijk vind ik de hosta zo ook al heel erg mooi. 


Reacties

Populaire posts