Een nieuw schooljaar

School is weer begonnen en de eerste week viel me niet mee, als ik eerlijk ben. Ik was doodmoe en heb alweer enkele dagen hoofdpijn gehad. Niet fijn. 
Nu is de eerste week altijd heel heftig, met alle collega's, twee lange drukke dagen aan het begin en daarna de eerste lessen. Je moet in korte tijd weer heel veel mensen spreken, dingen regelen en voorbereiden. 

Hopelijk helpt het dat ik vanaf nu nog maar drie dagen werk en op donderdagmiddag al kan zeggen dat mijn weekend begint! Ook ben ik geen mentor meer en dit zorgt voor verlichting.  

De dagen dat ik geen school heb, werk ik voor de poezen-business en aan mijn coachingopleiding en wat ik hier verder mee wil. Ik probeer op deze dagen geen dingen voor school te doen, hoewel dat soms niet anders kan.

Ik merk wel dat ik mijn ritme nog een beetje moet zien te vinden, hoe loopt het en wanneer kan en wil ik wat doen? 

De eerste week loopt altijd gek en komende week is het projectweek (hoe verzinnen ze dat meteen al de tweede week van school, ik heb geen idee), maar daarna begint het normale schooljaar met lessen en dan kan ik pas goed zien wat werkt en niet. 

Ik hoop iig dat de veranderingen ervoor zorgen dat ik een beter jaar heb dan hiervoor, met meer rust en meer ontspanning en meer dingen waar ik energie van krijg. Meer andere dingen, minder school. 

We gaan het zien :-)

Reacties

  1. Wat rottig dat de hoofdpijn weer terug is, dat is toch wel een teken.
    Ik wens je een leerzaam en ontspannen schooljaar toe met de bevrijding van die akelige hoofdpijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Niek, ik hoop dat als de gewone lesweken beginnen, het inderdaad wat meer ontspannen wordt en dan hopelijk ook minder hoofdpijn. De eerste week is altijd killing!
      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts