Mediteren

Al eens eerder (hier) heb ik over de voordelen van meditatie geschreven. Mediteren, al is het maar enkele minuten per dag, heeft een positief effect op je gezondheid, je stressniveau en je functioneren. (tsja, het hangt allemaal samen, nietwaar?)

Hoewel ik dat weet, blijft het soms lastig om tijd in te ruimen om daadwerkelijk te mediteren. Vaak neem ik het me voor, om de volgende dag tot de ontdekking te komen dat het toch niet is gelukt en dat ik het ben vergeten.
Ik heb nu een app op mijn telefoon waarmee ik mijn meditatie kan timen. Heel handig als je weinig tijd hebt, maar toch een paar minuten wil zitten. Je kunt zelf instellen hoe lang je wil, en welke geluiden je tijdens je mediatie wil horen. Ik heb een soort gong ingesteld die klinkt als een enkele kerkklok die langzaam geluid wordt. Ik krijg keurig elke dag een waarschuwing, die je ook zelf kan instellen, en ik merk dat ik hierdoor meer geregeld mediteer. Iets dat mij alleen maar ten goede komt.

Reacties

  1. Ik ben nog op zoek naar een goede app! Ik heb n een Bouddhstisch appje met een bij nader inzien behoorlijk iritante belletjes (ze komen vooral erg snel achter elkaar). Dus een tip zou welkom zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een app die Meditate Free heet, een bruinig icoontje en het was helemaal gratis. (altijd fijn).
      Als je deze kunt vinden is het hopelijk een die je beter bevalt,

      groetjes,

      Verwijderen
  2. Wat een goeie tip. Ik heb de app (Meditate free) net geïnstalleerd en ga er eens mee aan de slag. Kijken of het me nu wel lukt om hier een vaste gewoonte van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat het je helpt! Mediteren kan zo prettig zijn, als je eraan denkt :-)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts