Simply Italian, thuis koken met de Chiappa sisters

Het is geen geheim dat ik houd van leuke kookboeken. Boeken met niet alleen lekkere recepten, maar ook met een bepaalde sfeer. In de winkel heb ik vorige week opnieuw een kookboek gevonden waarbij ik al die hokjes af kan vinken. 

Simply Italian, thuis koken met de Chiappa sisters is samengesteld door Michela, Emanuela en Romina Chiappa. De familie kwam oorspronkelijk uit een klein dorpje uit Noord-Italië, maar de zussen zijn opgegroeid in Wales.

Zij hebben alle drie een drukke baan, zo heeft de ene zus een eetcafé in Cardiff en werkt ze bij een groot bedrijf, is de andere een nanny en heeft haar eigen bedrijfje en de derde werkt bij een groot modelabel. Ze zijn dus geen officiële chefs, maar dat pretenderen ze ook niet te zijn. Alle drie houden ze gewoon heel veel van koken en elk van de zusjes heeft haar specialiteit; de snelle hap en de basis, de ingewikkelde, tijdrovende recepten en het gebak. En die mix vind je ook terug in het kookboek. Gemakkelijk zelf pasta maken (en zo dat je ook meteen wil beginnen), heerlijke sauzen, soepen, aardappelgerechten, groente en vlees, ingewikkelde gevulde pasta, salades en heerlijke koekjes en taarten.

De recepten worden duidelijk uitgelegd en vaak staan er handige tips bij hoe je een recept kunt aanpassen of goed kunt uitvoeren. De foto’s maken het helemaal af, want het enthousiasme van de Chiappa sisters is duidelijk te zien.
Een heerlijk kookboek voor de verzameling!

Originele titel: Simply Italian, family cooking with the Chiappa sisters
Uitgegeven in 2013
Nederlandse uitgave 2014 door uitgeverij Unieboek/ Het spectrum
Nederlandse vertaling: Inez Platzer

Reacties

  1. Dat ziet er goed uit. En niet alleen het eten. Zou een goede marketingtruc kunnen zijn: iemand schrijft een gezellig kookboek en zoekt daar drie prettig ogende dames bij met een leuk verhaal. Maar misschien ben ik te achterdochtig? Tenslotte kunnen Jamie en Nigella ook lekker koken. En de Hairy Bikers natuurlijk :)

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zou natuurlijk kunnen, maar ik denk het eigenlijk niet. Sophie Dahl en Rachel Khoo hebben ook fijne kookboeken en recepten, ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal klopt. En dat het leuke vrouwen zijn, is alleen maar mooi meegenomen! :-)

      Groetjes,

      Verwijderen
  2. Marketingtruuk of niet, dit lijkt me nu echt een boek om het warm van te krijgen op deze druilerige dag. Lijkt me ook een perect kado. Ik gadra op zoek (als het weer opklaart dan!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een boek waar je erg vrolijk van wordt, ik tenminste wel, en dat is met dit herfstige weer hard nodig! (Je hoeft er trouwens niet voor op uit, Bol bezorgt geloof ik ook in Belgie!)

      Groetjes,

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts