Opnieuw twee Italiaanse kookboeken

Zoals ik al eens heb gezegd kun je nooit genoeg Italiaanse kookboeken hebben, en deze twee voegen zeker iets toe.
La vita è Bella van Jolande Burg, is een vegetarisch Italiaans kookboek. De uitvoering van dit gebonden boek is mooi, alsof je een oud leren notitieboek in handen hebt, waarin de recepten geschreven staan en de foto’s soms met een plakbandje vastzitten. Jolande Burg geeft eerst basissrecepten voor bijvoorbeeld pasta en daarna komen recepten voor voorgerechten, soepen, salades, hoofdgerechten etc. Er zitten heerlijke recepten bij (ik heb er al een paar uitgeprobeerd)  en bij elk recept staat ook een wijnadvies. Prachtige foto’s maken het geheel af. Achterin staat een register voor de recepten en de wijnen, zodat je alles gemakkelijk terug kunt vinden.

Ciao bella, de smaak van Venetië van Tessa Kiros is zoals de titel al verraadt gericht op typisch Venetiaanse recepten en ingrediënten. Dit boek is niet gebonden, maar de uitvoering is wel schitterend, met prachtige foto’s van Venetië. Ik had dit boek al in huis voor ik ooit in Venetië was geweest, maar nu geniet ik er nog meer van, omdat ik de sfeer van Venetië er zo in terug vind. Bij elk recept staat ook uitleg waar het recept vandaan komt of een anekdote. Een heerlijk boek dat je ook zo doorleest, zeker als je Venetië kent.

Reacties

Populaire posts