Vijf op vrijdag: Nicole Kidman

Het filmfestival in Cannes is nog bezig en en de actrice waar ik al jaren groot fan van ben is daar jurylid, dus dat vond ik een heel goed excuus om deze Vijf op vrijdag over Nicole Kidman te laten gaan.
Zie hieronder vijf films die net zijn uitgekomen of die binnenkort uitkomen met deze geweldige actrice.

1/ The paperboy (2012)
Hierin speelt Nicole Kidman de dellerige vriendin van veroordeelde moordenaar (gespeeld door John Cusack). Ze kent hem alleen van de brieven die ze hebben gewisselend en ze schakelt de hulp in van de plaatselijke journalist om zijn onschuld te bewijzen. Ik heb de film hier liggen en binnenkort zal ik hier iets over schrijven.

2/ Hemingway & Gellhorn (2012)
Martha Gellhorn was journaliste en de derde vrouw van Ernest Hemingway. Ze ontmoeten elkaar in Cuba, gaan samen naar de Spaanse burgeroorlog  en uiteindelijk zal Martha de enige vrouw zijn die Hemingway verlaat, in plaats van andersom. Kidman speelt Gellhorn, Clive Owen is Hemingway. Ik heb alleen nog maar afbeeldingen gezien, maar de film komt eind deze maand op dvd uit. Zodra ik deze heb gekeken zal ik natuurlijk ook hier aandacht aan besteden.

3/ Stoker (2013)
In Stoker draait het om de familie Stoker, vader overlijdt, moeder (Kidman) kan het niet aan en de dochter moet de brokken bij elkaar rapen. Onderussen komt er een onbekende oom opduiken die bij hen komt wonen om te helpen, maar misschien heeft die ook wel andere bedoelingen. Deze film is nog maar net uit en het zal dus nog wel even duren voor de dvd er is.
Scene uit Stoker

4/ The railwayman. (2013)
De verfilming van het boek van Eric Lennox (erg mooi) over een man die altijd gek was van treinen, en in de Tweede Wereldoorlog aan de spoorlijn in Birma moet werken. Nicole Kidman speelt de verloofde die in Schotland achter blijft en niet weet wat er met haar geliefde is gebeurd. Colin Firth speelt Eric Lomax. Deze film zal binnenkort uitkomen.
Scene uit The Railwayman

5/ Grace of Monaco (2013)
Het verhaal van Grace Kelly, die trouwde met prins Rainier van Monaco. Ik denk dat als iemand Grace Kelly kan spelen, dat Nicole Kidman is, dus ik ben heel benieuwd naar dit eindresultaat. Deze film komt ook binnenkort uit.
Scene uit Grace of Monaco
bonus: verfilming Before I go to sleep
Nicole Kidman is op dit moment bezig met de verfilming van de thriller 'Voor ik ga slapen' van S.J. Watson. Dit gaat over een vrouw die elke ochtend wakker wordt en zich niets meer kan herinneren. Deze film zal waarschijnlijk volgend jaar uitkomen.

Reacties

Populaire posts